Vicepremierul Dan Barna consideră că directorul CFR Călători, Ovidiu Vizante, trebuie să fie judecat pentru rezultatele activităţii sale, nu pentru ‘o declaraţie neinspirată şi nefericită’ pe care a dat-o în legătură cu un tren în care se aflau copii, blocat timp de mai multe ore în urma furtunii din noaptea de miercuri spre joi.
‘E o situaţie neplăcută, e o situaţie regretabilă (…). E foarte clar că acea replică avută într-un dialog cu un jurnalist nu a fost una fericită, a fost o exprimare profund nefericită. Dar omul era acolo de cu seară, din momentul în care această furtună a tulburat teribil circulaţia feroviară (…). Oamenii trebuie judecaţi prin ceea ce fac, şi nu neapărat printr-o declaraţie neinspirată şi nefericită, iar pe de altă parte, el este în această poziţie de trei luni şi ceva. (…) Îl vom evalua după şase luni, după un an şi vom vedea rezultatele muncii sale’, a declarat Barna joi seară, la Digi 24.
Vicepremierul a subliniat, în context, efortul făcut de angajaţii CFR pentru reluarea circulaţiei feroviare între Bucureşti şi Constanţa după ciocnirea a două trenuri de marfă în zona staţiei Feteşti.
‘E de remarcat, în această supărare generală pe cei de la calea ferată, efortul supraomenesc pe care echipele de intervenţie l-au făcut. În seara aceasta se va da din nou drumul acelei linii care părea distrusă şi părea nepracticabilă mai multe zile. Toată ziua s-a lucrat la foc continuu’, a spus Dan Barna.
Directorul CFR Călători, Ovidiu Vizante, declarase joi dimineaţă la Antena 3, referitor la situaţia în care un tren în care se aflau copii ce se întorceau din tabără de la mare a aşteptat timp de opt ore o locomotivă pentru a-l tracta, că nu el ar trebui întrebat despre această situaţie. Vizante a revenit ulterior cu precizări şi a spus că ‘a fost un moment de lipsă de concentrare’ din partea sa, pe fondul oboselii acumulate în timpul nopţii precedente.
Premierul Florin Cîţu a declarat, joi, că este anormal ca în asemenea situaţii ‘un şef de la CFR Călători sau un director să spună că soluţia vine din altă parte’. El a subliniat că, în cazul în care călătorii au suferit de pe urma modului în care sunt administrate situaţiile de criză, ar trebui să răspundă ‘cei care se ocupă de acest lucru (…), ministerul de resort’. AGERPRES / (AS – autor: George Onea, editor: Antonia Niţă)