AcasăStiri generaleCL Târgu Mureş a votat încetarea contractului cu firma de salubritate după...

CL Târgu Mureş a votat încetarea contractului cu firma de salubritate după ce municipalitatea a acuzat suprafacturarea serviciilor

Consiliul Local Târgu Mureş a anunţat, luni, că a decis încetarea contractului cu firma care asigură salubritatea în municipiu, după ce, în urmă cu o lună, primarul Soos Zoltan a acuzat că aceasta ar fi suprafacturat o serie de servicii. ‘În şedinţa de astăzi a Consiliului Local, consilierii au decis şi au votat încetarea contractului cu operatorul de salubritate S.C. Sylevy Salubriserv S.R.L. Operatorul va continua activitatea de salubrizare pe o perioada de cel puţin 90 de zile până la delegarea serviciului unui operator, în urma unei licitaţii bazată pe o procedură competitivă. Noul caiet de sarcini prevede şi colectarea selectivă a gunoiului menajer. Sperăm ca în cel mai scurt timp să avem un serviciu de salubrizare de calitate conform cerinţelor Uniunii Europene’, se arată într-un comunicat de presă al Primăriei Târgu Mureş. În luna ianuarie, primarul din Târgu Mureş, Soos Zoltan, declara că a primit o notificare că serviciul de salubrizare din oraş va fi suspendat din cauza unei datorii de peste 18,9 milioane de lei pe care municipalitatea o are la operatorul de salubritate şi că s-a descoperit că acest agent economic ar fi facturat cu peste 20.000 de tone de deşeuri în plus. Primarul spunea că, de la jumătatea anului trecut, de când acest operator prestează serviciul de salubrizare din oraş ar fi facturat o cantitate de deşeuri ridicate de 48.000 de tone şi că, potrivit datelor de la staţia de transfer, cantitatea predată de acesta ar fi fost în realitate de peste 26.800 de tone. Primarul susţinea atunci că operatorul va trebui să justifice diferenţa şi că din acest motiv s-a refuzat plata unor facturi şi s-au făcut notificările şi că municipalitatea nu va ceda şantajului. În notificarea transmisă, în ianuarie, Primăriei Târgu Mureş, operatorul arăta că datoria municipalităţii se ridică la peste 18,9 milioane de lei şi că nu a fost pusă în aplicare o hotărâre a Consiliului Local din luna decembrie 2020, prin care a fost aprobată suma de 15 milioane de lei pentru serviciile de salubritate.

Citește și:

Activează Notificările OK No thanks