CNA: Amenzi de 5.000 de lei – Antena 3 şi Kanal D; somaţie publică – Naşul TV

0
128

Consiliul Naţional al Audiovizualului a sancţionat, miercuri, cu o amendă de 5.000 de lei postul Antena 3, din cauza nerespectării legislaţiei audiovizuale privind informarea corectă în referirile la primarul Sectorului 1, Clotilde Armand.

Membrii Consiliului au analizat în şedinţa de miercuri rapoartele de monitorizare întocmite de direcţia de specialitate şi a decis sancţionarea cu o amendă de 5.000 de lei a postului Antena 3 pentru încălcarea dispoziţiilor art. 64 alin. (1) lit. b) din Codul de reglementare a conţinutului audiovizual în cadrul emisiunii ‘Subiectiv’, ediţia din 8 august.

Potrivit articolului amintit, ‘în virtutea dreptului fundamental al publicului la informare, furnizorii de servicii media audiovizuale trebuie să respecte următoarele principii: (…) b) informarea cu privire la un subiect, fapt sau eveniment să fie corectă, verificată şi prezentată în mod imparţial şi cu bună-credinţă’.

Printre titlurile afişate de postul respectiv s-au regăsit: ‘Clotilde Armand se interesa de cum se vota’; ‘Clotilde Armand spune că nu a intrat în camera cu voturi! Imaginile o contrazic’, potrivit unui comunicat al CNA transmis AGERPRES.

Propunerea a fost făcută de Mircea Toma, membru CNA, care a revenit asupra propriei propuneri din şedinţa de marţi, în care solicita sancţionarea Antenei 3 cu 10.000 de lei, iniţiativă care fusese respinsă de Consiliu.

‘După ce ieri, propunerea pe care am făcut-o nu a trecut, întrunind doar patru voturi, prima mea reacţie este să verific dacă argumentele mele sunt juste pentru că, neconvingând parte dintre membrii Consiliului, iau act de gestul lor şi îmi pun, în primul rând, problema că s-ar putea ca eroarea să fie la mine. Şi am făcut o re-lectură a transcrierii emisiunii şi am pus-o alături de alte decizii luate recent de Consiliu. (…) Aici este vorba de o emisiune care are în premise enunţuri care fac trimitere la fapte şi trimiterile sunt făcute corect. Adică ‘se pare că’, toate atenuatoarele sunt prezente în lectura faptelor presupuse a fi comise de Clotilde Armand şi echipa USR în furtul de vot’, a spus Toma.

El a precizat, însă, că ‘tot restul emisiunii continuă în aşa fel încât decizia justiţiei ar fi fost deja luată’.

‘Problema nu mai este dacă este sau nu vinovat cineva, ci cum să fie dislocat din poziţia de primar acel cineva pentru că… şi rămâne o zonă nedecisă. Nu există sentinţă. Cât timp nu există sentinţă, de ce să strâng semnături pentru a da jos pe cineva? De ce nu strâng semnături pentru a obţine celeritate din partea autorităţilor, care să dea mai repede verdictul. Nu vorbesc despre politicianul prezent în emisiune (Marcel Ciolacu, preşedintele PSD – n.r.), care face un discurs politic pe care îl înţelegem. (…) Dar postul, angajat prin moderator, nu ia nicio secundă distanţă faţă de discursul politic. Şi-l asumă şi îl consolidează. Ferm, sută la sută, adică nu există niciun fel de fereastră pe zona aceasta’, a adăugat Mircea Toma.

În aceeaşi şedinţă, CNA a sancţionat cu o amendă de 5.000 de lei postul Kanal D, deoarece, în cadrul emisiunii ‘Ştirile Kanal D’ din 21 şi 22 septembrie, radiodifuzorul nu a respectat prevederile art. 64 alin. (1) lit. b) şi nici pe cele ale art. 32 alin. (2) din Codul audiovizualului la difuzarea unei ştiri despre o femeie din Ploieşti, care a decedat în Sinaia ca urmare a unei agresiuni (titlu afişat – ‘Dezvăluiri uluitoare: avea chip diabolic’).

Totodată, postul Naşul TV a fost sancţionat cu o somaţie publică, deoarece nu a ţinut cont de dispoziţiile art. 40 alin. (4) şi ale art. 64 alin. (1) lit. b) din Codul audiovizualului la difuzarea ediţiilor din 23 şi 30.07.2021 ale emisiunii ‘Să vorbim despre tine’.

Sursa: AGERPRESS