AcasăStiri generaleDolj: Au expirat mandatele pentru 135 de directori de şcoli şi 45...

Dolj: Au expirat mandatele pentru 135 de directori de şcoli şi 45 de adjuncţi; inspectorul general a făcut noi numiri

Contractele de management educaţional pentru 135 de directori şi 45 de directori adjuncţi de la unităţile şcolare din judeţul Dolj au încetat, ca urmare a expirării mandatelor pe 9 ianuarie, iar inspectorul general, Monica Sună, a făcut noi numiri până la organizarea unui nou concurs, dar nu mai târziu de sfârşitul anului şcolar în curs, respectiv până la 31 august. Purtătorul de cuvânt al Inspectoratului Şcolar Judeţean (IŞJ), Nicoleta Liţoiu, a declarat, pentru AGERPRES, că au fost schimbaţi din funcţie 25 de directori şi 6 directori adjuncţi, iar celorlalţi li s-au prelungit mandatele până la cel târziu 31 august 2021. ‘În data de 9 ianuarie 2021, ca urmare a expirării mandatului, au încetat contractele de management educaţional pentru 135 de directori şi 45 de directori adjuncţi. Au fost operate modificări pentru 25 de directori şi 6 adjuncţi, în sensul că au fost numite persoane noi, iar în acest moment, conform Legii educaţiei naţionale, toţi cei 135 de directori şi 45 de directori adjuncţi sunt detaşaţi în interesul învăţământului, până la organizarea concursului, dar nu mai târziu de 31 august’, a precizat purtătorul de cuvânt al IŞJ Dolj. Potrivit sursei citate, printre unităţile şcolare care vor avea directori noi se numără Colegiul Naţional ‘Carol I’, Liceul Energetic, Liceul CFR, Liceul ‘Tudor Arghezi’, Colegiul Naţional ‘Gheorghe Chiţu’, Liceul CFR, Şcoala Gimnazială ‘Alexandru Macedonski’, toate din Craiova, precum şi Centrul Judeţean de Resurse şi Asistenţă Educaţională Dolj, şcolile din Calafat, liceul din Segarcea, liceul din Filiaşi. Noii directori şi-au preluat mandatele de luni, 11 ianuarie, iar mai multe cadre didactice din Dolj susţin că procedura privind numirea noilor directori a fost total netransparentă şi a generat multe nemulţumiri. ‘De fapt nu a fost nicio procedură, nimeni nu ştie care au fost condiţiile şi paşii care trebuiau urmaţi de către o persoană interesată. Am înţeles că din cauza pandemiei nu s-au putut organiza noi concursuri, dar dl. ministru Cîmpeanu ar trebui să fie atent să nu se producă nici abuzuri de pandemie, pentru că nu sunt posturile de-acasă ale inspectorului general’, afirmă unul dintre profesorii nemulţumiţi.

Citește și:

Activează Notificările OK No thanks