Acasă55Ligia Deca: Pandemia ne-a forţat să reinventăm procesul educaţional, să răspundem la...

Ligia Deca: Pandemia ne-a forţat să reinventăm procesul educaţional, să răspundem la provocările viitorului

Pandemia ne-a forţat să reinventăm procesul educaţional, să răspundem la provocările viitorului, iar dezideratele din proiectul ‘România educată’ au devenit imperative în sistemul educaţional, a declarat, miercuri, consilierul prezidenţial Ligia Deca, la conferinţa online ‘Vreau la şcoală! Despre nevoia de educaţie incluzivă şi de calitate’. ‘Educaţia reprezintă o preocupare a cetăţenilor României şi baza oricărui proiect solid de ţară. De aceea, preşedintele României a iniţiat şi a coordonat proiectul ‘România Educată’, care s-a constituit în ultimii ani în cea mai largă dezbatere socială despre educaţie. Ceea ce este de remarcat este faptul că schimbările sunt o constantă în educaţie. Am văzut faptul că Legea educaţiei a fost modificată de multiple ori, există şi o instabilitate politică, dacă ne uităm la ultimele trei decenii şi de aceea orice viziune şi orice strategie în educaţie trebuie întâi să aibă un larg suport social. (…) În ultimii ani au fost consultaţi peste 10.000 de oameni prin diferite mijloace. Am folosit toate instrumentele legitime pentru a ajunge la o imagine’, a detaliat Ligia Deca. Consilierul prezidenţial a adăugat că ani la rând educaţia a reprezentat o prioritate declarativă şi consideră că trebuie să existe o susţinere socială a educaţiei. ‘Ce ne dorim de la educaţia în România anului 2030? Cred că o Românie educată este construită de fiecare român în parte şi de toţi românii la un loc. În ‘România educată’ am încercat să învăţam din lecţiile trecutului, însă în acelaşi timp am încercat să includem toate acele lucruri care au fost realizate cu succes. (…) Echitate în educaţie înseamnă acces la un învăţământ de calitate. Vedem că ani la rând educaţia a reprezentat o prioritate declarativă (…), însă cred că înainte de toate trebuie să existe această susţinere socială a educaţiei. Odată ce există susţinerea unei viziuni din partea celor implicaţi – elevi, profesori, părinţi, studenţi, directori de şcoli, dar şi a mediului privat, a mediului asociativ, vom putea vedea într-adevăr educaţia devenind şi o prioritate politică, evident cu o finanţare adecvată’, a argumentat Ligia Deca. Aceasta a amintit, în contextul impactului pandemiei COVID, de pilonii principali ai ‘României educate’. ‘Atunci când am lansat în dezbatere publică, preşedintele a spus că personalizarea şi asigurarea calităţii pentru toţi elevii, flexibilizarea şi adaptabilitatea sistemului la schimbări externe, la tendinţele viitorului sunt punctul de plecare. Şi iată că, mai devreme de cât poate ne-am fi dorit, aceste deziderate au devenit imperative în sistemul educaţional. Am văzut cum pandemia ne-a forţat să ne reinventăm procesul educaţional, ne-a forţat să răspundem la provocările viitorului – digitalizare, personalizare – însă în acelaşi timp a scos la iveală acele lucruri pe care noi în ‘România educată’ am încercat să le adresăm prin lucruri foarte concrete, prin rapoarte tehnice’, a arătat consilierul prezidenţial. Digi24, Fundaţia Agenţia de Dezvoltare comunitară ‘Împreună’, Reprezentanţa Comisiei Europene în România, INSCHOOL – proiectul comun al Uniunii Europene şi Consiliului Europei, Universitatea din Bucureşti şi Administraţia Prezidenţială au organizat, miercuri, dezbaterea ‘Vreau la şcoală! Despre nevoia de educaţie incluzivă şi de calitate’, în contextul numeroaselor cauze care limitează accesul liber şi egal la educaţie. Evenimentul este înscris în calendarul de activităţi organizate sub egida Proiectului ‘România educată’ şi este realizat şi cu sprijinul UNICEF.

Citește și:

Activează Notificările OK No thanks