AcasăStiri generaleSibiu: Serviciu de comunicare telefonică dedicat aparţinătorilor pacienţilor cu COVID-19 internaţi în...

Sibiu: Serviciu de comunicare telefonică dedicat aparţinătorilor pacienţilor cu COVID-19 internaţi în SCJU

Spitalul Clinic Judeţean de Urgenţă (SCJU) Sibiu va implementa, din 16 aprilie, un serviciu de comunicare telefonică pentru aparţinătorii pacienţilor bolnavi de COVID-19 care sunt internaţi în unitatea medicală, la dispoziţia rudelor urmând să fie puse la dispoziţie două numere de telefon special dedicate.

Astfel, începând din data de 16 aprilie, comunicarea aparţinătorilor cu angajaţii spitalului pentru detalii privind starea de sănătate a pacienţilor COVID pozitiv internaţi se va realiza prin intermediul liniilor telefonice dedicate: 0269243961 şi 0269220538. În acest sens, a fost elaborată o nouă procedură privind modalitatea de comunicare, se arată într-un comunicat al SCJU Sibiu, remis joi AGERPRES.

‘Ştim că, în contextul pandemic actual, comunicarea cu aparţinătorii este îngreunată de programul foarte aglomerat al medicilor, a căror principală datorie este consultarea şi tratarea pacienţilor. Dar, în acelaşi timp, suntem conştienţi de importanţa comunicării, care este punctul central a tot ceea ce întreprindem în societate, deci inclusiv în domeniul sănătăţii. Ca urmare, am înţeles că partea de comunicare în mediul medical necesită o atenţie deosebită, pentru că este vorba despre pacienţi şi familiile acestora. Pe de-o parte avem oameni aflaţi în suferinţă, iar pe de alta, oameni aflaţi într-o perioadă de incertitudine cu privire la situaţia celor dragi. (…) Sigur, sistemul este unul perfectibil şi vom implementa din mers eventuale corecţii, dacă acestea se impun, dar este un important pas înainte’, explică managerul SCJU Sibiu, Florin Neag.

Procedura de comunicare prevede că în ziua internării pacientului, aparţinătorul desemnat în ‘Acordul de transmitere a datelor medicale’, va fi anunţat cu privire la starea pacientului la internare şi va primi numărul Foii de Observaţie Clinică Generală a Pacientului (FOCG). Din acel moment, acesta reprezintă un număr de identificare pe care aparţinătorul îl va comunica ori de câte ori va solicita informaţii despre starea de sănătate a pacientului.

Pentru a asigura protecţia datelor medicale precum şi respectarea secretului medical, informaţiile vor fi oferite doar acelei persoane care este desemnată de către pacient prin acordul de transmitere a datelor medicale.

Pe întreaga durată a spitalizării, aparţinătorii desemnaţi pot suna la numerele dedicate, pentru a-şi înregistra solicitarea în intervalul orar alocat. Solicitările de informaţii vor fi preluate de către registratorii medicali, iar liniile telefonice dedicate vor funcţiona de luni până sâmbătă, inclusiv, între orele 08,00-12,00.

Informaţiile solicitate de către aparţinători vor fi comunicate ulterior, în cursul aceleiaşi zile, printr-un apel telefonic generat de registratorii medicali desemnaţi să gestioneze liniile dedicate, după obţinerea informaţiilor de la medicul curant sau de gardă.

Aparţinătorii desemnaţi pot solicita informaţii o singură dată pe zi, iar răspunsurile formulate se vor arhiva odată cu FOCG.

Citește și:

Activează Notificările OK No thanks