AcasăStiri generaleSpectacolul 'Nunta lui Figaro', online la Opera Braşov, în weekend

Spectacolul ‘Nunta lui Figaro’, online la Opera Braşov, în weekend

Celebra operă ‘Nunta lui Figaro’ va putea fi urmărită online de publicul amator, într-un spectacol al Operei Braşov, la sfârşitul acestei săptămâni, a anunţat, luni, instituţia de cultură. Cea de-a şasea ediţie a Festivalului Mozart se încheie sâmbătă, 13 februarie, de la ora 18,30, cu binecunoscuta operă bufă ‘Nunta lui Figaro’ de W.A. Mozart. Din distribuţia spectacolului, fac parte soliştii: Laura Eftimie – Teatrul Naţional de Operă şi Balet ‘Oleg Danovski’ Constanţa (Susanna), Marian Reşte (Figaro), Ionuţ Pascu – invitat (Contele Almaviva), Anda Pop (Contesa), Anca Panait (Cherubino), Sonia Hazarian (Marcellina), Ştefan Schuller (Doctorul Bartolo), Cristian Dicu (Don Basilio), Alina Ichim (Barbarina), Mugurel Oancea (Don Curzio), Paul Tomescu (Antonio), Andromeda Nemeş, Mariana Tomescu (Două fete tinere). Îşi dau concursul Orchestra şi Corul Operei Braşov. La pupitrul dirijoral se va afla maestrul Ciprian Teodoraşcu (Opera Naţională Bucureşti), iar regia artistică a spectacolului este semnată de Carmen Dobrescu, se arată în comunicatul Operei. Scenografia şi costumele sunt create de Rodica Garştea. Mişcarea scenică: Nermina Damian. Asistent regie: Anda Pop. Asistent mişcare scenică: Ramona Mezei. Dirijor cor: Dragoş-Mihai Cohal. Regie scenă: Silvia Papadopoulos. Spectacolul va fi transmis, online, în direct, pe pagina de Facebook a Operei Braşov şi pe canalul oficial de YouTube. Libretul a fost scris în limba italiană de Lorenzo da Ponte, care a fost inspirat de comedia lui Beaumarchais – La folle journee ou Le mariage de Figaro. Premiera operei a avut loc la 1 mai 1786, la Burgtheater din Viena, cu Mozart însuşi ca dirijor. ‘Nunta lui Figaro’ s-a reluat un an mai târziu, la Praga, unde s-a bucurat de un triumf răsunător. ‘Nunta lui Figaro’ explorează teritorii pe care mulţi le-au găsit îngrijorătoare atunci când a fost scrisă, la mijlocul anilor 1780; ceea ce a dat de gândit a fost relaţia, adesea controversată, dintre clasele sociale. De aceea, piesa originală, a lui Beaumarchais, a fost interzisă de autorităţile din Franţa, iar opera lui Mozart a creat nervozitate în rândul monarhiei austriece. Atât piesa, cât şi opera fac distincţie clară în ceea ce priveşte limitările impuse de rang şi privilegii. AGERPRES / (AS – autor: Diana Dumitru, editor: Marius Frăţilă)

Citește și:

Activează Notificările OK No thanks