Ponderea elevilor cu medii mai mari sau egale cu 5 este 82,4% după rezolvarea contestaţiilor, în creştere cu 0,1 procente faţă de evaluarea iniţială, a declarat joi ministrul Educaţiei, Sorin Cîmpeanu, într-o conferinţă de presă.
‘Au fost înregistrate 21.854 de contestaţii. Mai multe decât anul trecut. Practic, 7,12% din numărul total de lucrări au făcut obiectul unor contestaţii. Dintre acestea 13.324 au fost înregistrate la limba şi literatura română. Au fost 8.265 la matematică şi 265 la Limba maternă. În urma evaluării lucrurilor contestate ponderea elevilor cu medii mai mari sau egale cu 5 este 82,4% în creştere cu 0,1 procente faţă de evaluarea iniţială. La finalul acestei etape 122.301 elevi au medii mai mari de cinci. (…) Aproape 28.000 de elevi au luat note peste 5 la Evaluarea Naţională mai mult decât ceri care au luat anul trecut’, a spus ministrul.
El a afirmat că a crescut şi numărul elevilor cu media generală zece cu încă 16 medii.
‘Avem încă 16 medii de zece, ajungând-se astăzi la 237’, a arătat ministrul Educaţiei.
Potrivit acestuia, 74% din notele contestate s-au finalizat cu diferenţe mai mici de 0,5 puncte.
‘Este vorba de 16.262 de note care au fost schimbate cu mai puţin de 50 de sutimi. (… ) Pentru diferenţe între 0,5 puncte şi un punct am avut 3.218 note schimbate – 15%. Au fost 166 de note schimbate cu diferenţe între unu şi două puncte’, a declarat Sorin Cîmpeanu.
Acesta a spus că au fost situaţii în care notele au fost schimbate cu mai mult de două puncte în urma contestaţiilor.
‘Am avut, ne vom apleca cu maximă atenţie şi asupra acestor 17 situaţii în care şa contestaţii notele au fost schimbate cu mai mult de două puncte. Este vorba despre 16 note schimbate cu mai mult de două puncte la Limba română şi o singură notă schimbată cu mai mult de două puncte la matematică’, a susţinut Sorin Cîmpeanu.
Ministerul Educaţiei a spus că la nivel naţional la proba de Limba şi literatura română 128.159 de elevi, reprezentând 86,1%, au încheiat examenul cu note mai mari sau egale cu 5.
Potrivit acestuia, la Matematică 115.223 de elevi, reprezentând 77,5%, au primit note mai mari sau egale cu 5, iar la Limba şi Literatura maternă 8.903, reprezentând 96,3%, au primit note mari sau egale cu cinci.
‘În judeţul Dâmboviţa, prin pilotarea evaluării digitalizate, calitatea evaluării a fost mult îmbunătăţită în raport cu media naţională. La proba la matematică 98,5% dintre notele contestate au rămas nemodificate sau au suferit modificări cu diferenţe de maximum 50 de sutimi. (…) Doar trei teze au avut diferenţe mai mari de 0,5 puncte. Cea mai mare diferenţă fiind de 0,6 puncte. (…) 88,5% dintre teze nu au avut nota modificată sau au avut diferenţe de cel mult 30 de sutimi. (…) 81,5% dintre note au avut diferenţe sub 0,5 puncte în Dâmboviţa’, a susţinut Sorin Cîmpeanu.
El a declarat că există deja multe cereri din partea cadrelor didactice pentru a participa la programul de formare a evaluatorilor.
‘Rezultatele obţinute în urma pilotării vor fi implementate în metodologie de organizare pentru anul viitor a examenelor naţionale’, a arătat ministrul Educaţiei.
Cîmpeanu a precizat că se vor analiza cu ‘maximă atenţie’ situaţiile în care au fost înregistrate diferenţe de evaluare pe subiecte de tip grilă şi se vor lua măsuri în conformitate cu cadrul legal existent.
‘Vom analiza cu maximă atenţie şi acele situaţii în care am avut diferenţe de evaluare pe subiectele de tip grilă, lucru pe care îl consider inadmisibil. Vom cunoaşte toţi acei colegi. Vom lua măsurile în conformitate cu cadrul legale existent’, a arătat demnitarul.