Muzeul Naţional Cotroceni şi The Institute anunţă lansarea, marţi, a concursului de design ‘Centenar Creativ’, ediţia a doua, o competiţie dedicată aniversării a 100 de ani de la încoronarea Suveranilor României Mari la Alba Iulia (15 octombrie 1922).
Potrivit unui comunicat transmis AGERPRES, proiectul continuă şi dezvoltă concursurile ‘Cotroceni Creativ’ şi ‘Centenar Creativ’ desfăşurate în 2017, respectiv 2018 de Muzeul Naţional Cotroceni şi promovează colaborarea dintre instituţiile muzeale şi reprezentanţii industriilor creative.
Muzeul Naţional Cotroceni va pune la dispoziţia concurenţilor o selecţie de elemente relevante pentru Centenarul Încoronării, invitând artiştii să se inspire din acestea şi să creeze produse reprezentative pentru istoria noastră.
Juriul ‘Centenar Creativ’ este format din specialişti din domeniile de dezvoltare ale acestui proiect – design de obiect, design grafic, muzeologie, management cultural: Andrei Borţun, iniţiatorul Romanian Design Week; Diana Toboşaru, designerul brandului Anayd Blu şi câştigător Cotroceni Creativ (2017) şi Centenar Creativ (2018); Constantin Goagea, arhitect şi fondator al Asociaţiei Zeppelin; Alexandra Mihailciuc, arhitect şi scriitor; Ana-Maria Ludatşer, director general Muzeul Naţional Cotroceni; Bianca-Maria Bălşan, Şef Serviciu Programe Culturale şi Educaţionale, Muzeul Naţional Cotroceni.
Participanţii se pot înscrie până la data de 25 august, online, pe pagina dedicată de pe www.muzeulcotroceni.ro.
Jurizarea se va face până pe data de 6 septembrie, iar pe data de 7 septembrie vor fi anunţaţi câştigătorii celor 4 premii în valoare de 10.000 de lei fiecare. Aceştia vor avea la dispoziţie o lună pentru realizarea produselor.
Muzeul Naţional Cotroceni va promova ulterior obiectele în cadrul unor microexpoziţii, iar obiectele declarate câştigătoare vor fi comercializate la magazinul de prezentare al muzeului.
AGERPRES este partener media al evenimentului.