AcasăStiri generaleProiecte de reabilitare rutieră şi a liniilor de tramvai pe mai multe...

Proiecte de reabilitare rutieră şi a liniilor de tramvai pe mai multe artere, adoptate de CGMB

Consiliul General al Municipiului Bucureşti (CGMB) a adoptat, în şedinţa de vineri, mai multe proiecte de hotărâre privind reabilitarea rutieră a unor artere, valoarea estimată a investiţiilor depăşind 197 de milioane de lei cu TVA.

Cele patru hotărâri aprobă indicatorii tehnico-economici, faza DALI, pentru reabilitarea sistemului rutier pe: bulevardul Basarabia, de la intersecţia cu bulevardul 1 Decembrie 1918 până la cap terminal Republica; bulevardul Mărăşeşti, între bulevardul Dimitrie Cantemir şi strada 11 Iunie; pe strada Dristorului, între bulevardul Camil Ressu şi strada Baba Novac; pe bulevardul Timişoara, între strada Valea Cascadelor şi terminal CET Vest.

Starea tehnică ‘precară’ a liniei de tramvai pe tronsoanele propuse pentru modernizare are o ‘influenţă negativă’ asupra materialului rulant existent, iar în viitor nu va permite introducerea tramvaielor moderne, stipulează actele normative adoptate.

În ceea ce priveşte reabilitarea sistemului rutier pe bulevardul Basarabia, de la intersecţia cu bulevardul 1 Decembrie 1918 până la cap terminal Republica, valoarea totală a investiţiei este estimată la peste 70 de milioane de lei cu TVA, iar durata de realizare – la 18 luni.

În cazul menţinerii tipului de tramvai existent şi cu o creştere a vitezei de exploatare cu 30%, ca urmare a modernizării căii de rulare a tramvaiului, printre efectele estimate pentru linia 46 se numără creşterea fluxului de călători la orele de vârf cu circa 30% şi scăderea intervalului de succedare a tramvaielor, faţă de valorile actuale, cu până la circa 23%.

Totodată, în situaţia introducerii de tramvaie cu lungimea de 36 de metri, o creştere a vitezei de exploatare cu 30%, ca urmare a modernizării căii de rulare, va duce la o creştere a fluxului de călători la orele de vârf cu circa 57%.

Referitor la reabilitarea sistemului rutier pe bulevardul Mărăşeşti, între bulevardul Dimitrie Cantemir şi strada 11 Iunie, valoarea totală a investiţiei se ridică la circa 38,9 milioane de lei cu TVA, iar durata de realizare – la nouă luni.

În cazul menţinerii tipului şi numărului de vagoane de tramvai existent şi creşterii vitezei de exploatare cu 30%, ca urmare a modernizării căii de rulare, printre rezultatele estimate se numără creşterea fluxului de călători, la orele de vârf, cu circa 30% pentru fiecare dintre liniile 23 şi 27.

În situaţia introducerii tramvaielor cu lungimea de 36 de metri, creşterii vitezei de exploatare cu 30% şi micşorării numărului de vagoane, ca urmare a modernizării căii de rulare, se va produce o creştere a fluxului de călători, la orele de vârf, cu circa 41,5%, respectiv 459 de călători pe oră pentru linia 23 şi cu aproximativ 44%, respectiv 744 de călători pe oră pentru linia 27.

În ceea ce priveşte reabilitarea sistemului rutier pe strada Dristorului, între bulevardul Camil Ressu şi strada Baba Novac, valoarea totală a investiţiei se cifrează la aproape 12 milioane de lei cu TVA, iar durata de realizare este de nouă luni.

Obiectivul principal urmărit este modernizarea infrastructurii/suprastructurii liniei de tramvai amplasate în zona carosabilă (pe un singur sens) pe strada Dristorului, care realizează legătura între şoseaua Mihai Bravu şi bulevardul Camil Ressu, asigurând astfel întoarcerea tramvaielor în caz de avarie pe tronsoanele adiacente.

Referitor la reabilitarea sistemului rutier pe bulevardul Timişoara, între strada Valea Cascadelor şi terminalul CET Vest, valoarea totală a investiţiei este estimată la aproape 76,5 de milioane lei cu TVA, iar durata de realizare – la 18 luni.

În cazul introducerii unei linii noi de tramvai cu vagoane de 27 de metri şi o viteză de exploatare de circa 15 kilometri pe oră, ca urmare a modernizării căii de rulare a tramvaiului, printre efectele scontate se numără un interval de succedare a tramvaielor de circa 13 de minute.

‘Avem ultimul set de indicatori tehnico-economici pentru modernizarea liniilor tramvai. Cu totul sunt 16 tronsoane, totalizând cei 52 de kilometri care mai sunt de modernizat din reţeaua de tramvaie existentă a Municipiului Bucureşti. În proiectul de rectificare (de pe ordinea de zi a şedinţei CGMB – n.r.) găsim şi modificarea listei de investiţii, astfel încât în zilele următoare să putem declanşa licitaţia pentru toate aceste tronsoane, începând cu liniile 40, 55 şi 5, continuând cu celelalte. În cursul lunii august vom ieşi în sistemul de achiziţii publice cu toate liniile de tramvai care mai sunt de modernizat’, a declarat primarul general, Nicuşor Dan, la începutul şedinţei Consiliului General al Municipiului Bucureşti.

Citește și:

Activează Notificările OK No thanks