Preşedintele Consiliului Judeţean (CJ) Galaţi, Costel Fotea, a semnat contractul privind realizarea studiului de fezabilitate şi a studiilor de teren pentru construirea unui drum de legătură între Drumul Expres (DX) Galaţi-Brăila şi viitoarea Centură Mare a municipiului prin care se va asigura conectarea între vama Giurgiuleşti şi podul de peste Dunăre, informează Biroul de presă al instituţiei.
Potrivit sursei citate, valoarea contractului este de 1.914.000 lei şi prevede realizarea studiului de fezabilitate, inclusiv studiul geotehnic, ridicările topografice, studiul hidrologic, studiul de trafic, studiul hidraulic, studiile de coexistenţă, studiul arheologic, toate studiile specifice solicitate de instituţiile avizatoare, documentaţiile suport pentru obţinerea de avize, acorduri şi autorizaţii, documentaţia necesară obţinerii avizului de oportunitate, studiul de evaluare a emisiilor CO2, analiza cost-beneficiu, analiza instituţională, raportul privind evaluarea impactului asupra mediului, harta cu datele de geolocalizare ale investiţiei, raportul privind utilităţile şi documentaţia tehnică aferentă stabilirii culoarului de expropriere.
‘În cadrul strategiei de conectare a Galaţiului la infrastructura mare de transport a României, va fi construit un drum de legătură între DX Galaţi – Brăila şi viitoarea Centură Mare a Galaţiului. Este vorba despre un drum de aproximativ opt kilometri, cu patru benzi de circulaţie, prin care vom asigura conectarea între vama Giurgiuleşti şi podul de peste Dunăre, iar mai departe cu viitoarea autostradă a Moldovei. Firma care a câştigat licitaţia are mai puţin de jumătate de an să configureze traseul noului drum, inclusiv eventualele pasaje sau poduri necesare. După realizarea documentaţiei, proiectul va fi depus spre finanţare de către CNAIR, cei cu care avem un parteneriat în acest sens, în cadrul Programului Operaţional de Transport’, a declarat Costel Fotea, citat în comunicatul de presă.
Preşedintele CJ Galaţi a precizat că, în ceea ce priveşte Drumul Expres Galaţi-Brăila, în acest moment, după ce s-a lucrat pe o lungime de aproximativ nouă kilometri la partea de fundaţie, constructorul este în procedură de obţinere a avizelor de mediu pentru a demara lucrările la podul peste Siret şi la pasajul peste triajul Barboşi.
‘În plus, în cadrul Asociaţiei de Dezvoltare Intercomunitară, pe care am înfiinţat-o alături de colegii noştri de la CJ Brăila, CJ Ialomiţa şi CJ Călăraşi, lucrăm şi la varianta unui drum Transregio pe ruta Galaţi – Brăila – Drajna (Slobozia) – Autostrada Soarelui-Chiciu (Călăraşi), procedurile pentru realizarea studiului de fezabilitate fiind deja demarate’, a mai spus Costel Fotea.