Peste 1.200 de apeluri au fost înregistrate, de la începutul acestui an, la ‘Telefonul copilului’, la care răspund angajaţii Direcţiei Generale de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului (DGASPC), se arată într-un comunicat de presă transmis, marţi, de Consiliul Judeţean Botoşani.
Potrivit sursei citate, în urma apelurilor la numerele de telefon 119 sau 983, au fost preluate 43 din sesizări care s-au transformat în cazuri instrumentate de către specialiştii DGASPC Botoşani.
‘Dintre cazurile rezolvate până în prezent, 15 au fost soluţionate prin consiliere telefonică, iar 26 prin deplasare în teren, pentru că au fost de o complexitate ridicată. Majoritatea sesizărilor la Telefonul Copilului au vizat neglijarea copiilor, violenţa domestică, iar în unele cazuri a fost necesară impunerea unei măsuri de protecţie, adică scoaterea copiilor, iar într-un caz chiar a mamei din mediu abuzator şi plasarea acestora într-un centru maternal sau în asistenţă maternală’, a declarat directorul DGASPC, Doina Nacu.
Consiliul Judeţean Botoşani a aprobat, recent, modificarea structurii Complexului de servicii de tip rezidenţial ‘Micul Prinţ’ din cadrul DGASPC prin includerea serviciului social ‘Telefonul copilului. Astfel, 24 de ore din 24 angajaţii DAGSPC Botoşani răspund la cele două numere de urgenţă 119, respectiv 983 pentru a acorda asistenţă de urgenţă copiilor care au nevoie de ajutor.