Serviciul de Call center destinat sesizării cazurilor de abuz împotriva copiilor 119 din cadrul Direcţiei Generale de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului (DGASPC) Cluj a înregistrat, în ultimele şase luni, 141 de apeluri referitoare la neglijarea sau abuzarea unor copii.
‘Preşedintele Consiliului Judeţean Cluj, domnul Alin Tişe, a realizat, împreună cu conducerea Direcţiei Generale de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului (D.G.A.S.P.C.) Cluj, o analiză a activităţii derulate de serviciul de Call center destinat sesizării cazurilor de abuz împotriva copiilor – 119. (…) Astfel, prin intermediul dispeceratului gestionat de DGASPC Cluj, în intervalul 1 februarie – 31 iulie 2022 au fost recepţionate 141 de apeluri, majoritatea problemelor semnalate fiind deja soluţionate sau în curs de soluţionare’, se arată într-un comunicat transmis, miercuri, de Consiliul Judeţean (CJ) Cluj.
Potrivit sursei citate, cele mai multe cazuri, 53, au vizat situaţii de neglijare a copilului. De asemenea, un număr mare de sesizări, 47, au vizat abuzul, dintre care peste 70% au reprezentat cazuri de abuz fizic. În plus, au mai fost înregistrate cazuri de cerşetorie, plecări voluntare de la domiciliu, conflicte între părinţi ca urmare a nerespectării termenilor înţelegerilor cu privire la timpul petrecut cu copilul, situaţii de abuz sexual/pornografie infantile etc. Au existat şi situaţii care au impus intervenţia echipei mobile pentru verificarea, la faţa locului, a stării de fapt sesizate.
‘Încurajăm, o dată în plus, minorii şi persoanele adulte din judeţ, indiferent de calitatea pe care o au, să apeleze fără ezitare numărul unic 119. Specialiştii din cadrul D.G.A.S.P.C. Cluj sunt în permanenţă la dispoziţia celor care au cunoştinţă şi doresc să sesizeze cazurile de abuz, neglijare, exploatare sau orice altă formă de violenţă asupra copiilor’, declară, conform comunicatului, preşedintele CJ Cluj, Alin Tişe.