Achiziţiile de produse făcute în mediul online au fost cel mai des reclamate la Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorului (CJPC) Bistriţa-Năsăud, potrivit unui raport de activitate pe primele opt luni ale anului, făcut public de către instituţie.
De la începutul anului, la CJPC Bistriţa-Năsăud au fost depuse peste 620 de reclamaţii, din care mai bine de două treimi au fost soluţionate în favoarea consumatorilor.
‘În ceea ce priveşte reclamaţiile depuse de către consumatori la CJPC Bistriţa-Năsăud, menţionăm faptul că în cursul acestui an, până la data de 31.08.2022, au fost înregistrate un număr de 621 reclamaţii, din care în proporţie de 70% au fost soluţionate în favoarea petenţilor, respectiv au fost concluzionate ca fiind întemeiate sau au fost soluţionate amiabil. Majoritatea consumatorilor au reclamat operatori economici care comercializează produse nealimentare în mediul online’, se arată în raportul instituţiei.
Un număr de 93 de reclamaţii au avut legătură cu furnizorii de energie electrică şi gaz, fiind sesizată emiterea cu întârziere de câteva luni a facturilor sau faptul că nu s-au aplicat plafonările şi compensările prevăzute de legislaţia în vigoare.
Dintre aceste reclamaţii, doar 15% s-au dovedit a fi întemeiate şi au dus la aplicarea de sancţiuni contravenţionale furnizorilor. Cea mai recentă amendă, în valoare de 50.000 de lei, a fost dată la mijlocul lunii septembrie principalului furnizor de energie electrică din judeţ. AGERPRES / (AS – autor: Tina Dumitrescu, editor: Marius Frăţilă)