Senatorul USR Iaşi, Marius Bodea, a declarat vineri, în cadrul unei conferinţe de presă, că pentru decongestionarea traficului rutier şi reducerea poluării din municipiul Iaşi este nevoie de transport public gratuit, fapt care ar putea fi realizat cu ajutorul unei flote de 500 de autobuze şi tramvaie.
Senatorul Marius Bodea a propus, totodată, şi extinderea zonei pietonale, creşterea numărului de pasaje şi construirea de noi străzi şi artere de circulaţie, dar şi extinderea a transportului public până în zona metropolitană.
Conform sursei citate, pentru aceasta ar fi nevoie de 500 de mijloace de transport, tramvaie şi autobuze.
‘Putem face un program de investiţii gradual, pe patru ani. În total ar fi nevoie de 100 de milioane de euro pentru a avea 500 de mijloace de transport. În aceste sume sunt introduse şi granturile care pot fi accesate de la Uniunea Europeană sau granturi ale ţărilor europene care lucrează pentru flotele verzi din Europa. Dorim ca în staţii mijloacele de transport să ajungă la interval de 2-3 minute. Bani sunt, doar prin reducerea cheltuielilor inutile din societăţile din subordinea Primăriei se pot obţine câteva milioane de euro. Toţi cei care taie frunze la câini trebuie să fie trimişi acasă. Mutăm banii de la hoţie şi risipă la mobilitate. Dacă vom avea transport gratuit la Iaşi vom creşte atractivitatea oraşului şi putem prioritiza investiţiile. În paralel vom creşte taxarea parcării în centrul Iaşiului’, a declarat senatorul USR.
Senatorul USR a dat drept exemplu capitala Estoniei, Tallin, unde transportul public este gratuit.
‘Paradoxul este că acest principiu de a muta oamenii din maşinile personale şi de a scădea sarcina cheltuirii pe energie, combustibil, şi a se muta în transportul public, este soluţia sustenabilă. Vă dau exemplu oraşul Tallin, care are ca şi Iaşiul, 400.000 de locuitori. De nouă ani au transport gratuit. Au reuşit să atragă 25.000 de rezidenţi noi, în majoritate tineri, au multe zone pietonale şi a scăzut poluarea. În vara aceasta, Germania tocmai asta a făcut. În plină criză energetică şi de hidrocarburi a lansat oarecum o gratuitate, acel program cu abonament de 9 euro pe lună în baza căruia puteai să circuli oriunde şi pe orice mijloc de transport’, a mai declarat Marius Bodea.
El şi-a anunţat în vara acestui an intenţia de a candida pentru Primăria municipiului Iaşi. Bodea a declarat şi că USR Iaşi ar trebui să îşi desemneze candidatul până la sfârşitul acestui an. Pentru funcţia de primar al municipiului reşedinţă şi-au mai anunţat intenţia de a candida din partea USR şi deputatul Cosette Chichirău (care a mai fost candidat şi în 2020, dar a fost învinsă de Chirica), precum şi Răzvan Timofciuc, liderul grupului de consilieri locali ai USR Iaşi. AGERPRES / (A – autor: Daniela Malache, editor: Marius Frăţilă)