AcasăStiri generaleBraşovul vrea să obţină finanţare prin PNRR pentru dezvoltarea unui campus pentru...

Braşovul vrea să obţină finanţare prin PNRR pentru dezvoltarea unui campus pentru învăţământ dual

Braşovul a intrat în competiţia pentru a obţine fonduri prin PNRR pentru realizarea unui campus pentru învăţământ dual, pe 2 hectare, un prim pas fiind organizarea, joi şi vineri, a unei conferinţe – Edu. dual – la care au fost invitaţi să participe toţi potenţialii parteneri ai municipalităţii braşovene din viitorul consorţiu integrat pentru învăţământ dual, care ar urma să implementeze proiectul.

Secretarul de stat în Ministerul Educaţiei, Florin Lixandru, prezent la eveniment, a explicat că, deocamdată, Ministerul Educaţiei lucrează la metodologia de organizare a viitoarelor consorţii integrate pentru învăţământ dual.

‘Mă bucur să particip la această conferinţă, care îşi propune, practic, să prezinte perspectivele de dezvoltare ale învăţământului profesional în sistem dual în România. Şi vorbim de o dezvoltare pe orizontală, ceea ce presupune o creştere a numărului de locuri în învăţământul preuniversitar – ceea ce presupune existenţa cererii din partea operatorilor economici şi cred că rostul conferinţei este de a veni în sprijinul acestora şi de a le oferi informaţiile necesare (…), dar vorbim şi de o extindere pe verticală şi, în acest moment, Ministerul Educaţiei a creat cadrul legislativ pentru dezvoltarea inclusiv a învăţământului dual la nivel universitar’, a spus Lixandru.

Potrivit acestuia, după aprobarea metodologiei, consorţiile vor trebui avizate de Minister şi, ulterior, acesta va lansa apelul de selecţie pentru finanţarea a cel puţin zece campusuri şi cel mult 16, câte două pe fiecare regiune a ţării.

Primarul municipiului Braşov, Allen Coliban, a precizat, la rândul său, că îşi propune ca, împreună cu viitorii parteneri din consorţiu, să atragă o finanţare de 20-21 milioane de euro, prin PNRR, pentru a dezvolta viitorul campus pentru învăţământ dual.

‘Pornim de la ceea există deja la Braşov pe zona tehnică – suntem lideri la învăţământul dual şi culegem deja roadele ultimilor 10 ani (…). Suntem în faza în care avem în lucru o analiză şi o strategie, lucrăm în paralel cu ce se întâmplă la nivel guvernamental (…) şi vom adapta tot ceea ce facem să avem un proiect eligibil. Interesul nostru şi obiectivul nostru este să aducem la Braşov bani europeni, pe care să-i investim într-un campus nou, pe două hectare, o investiţie aproximativă de 20-21 milioane de euro, un campus care să rezolve atât nevoile de pe piaţa muncii, cât şi perspectivele de extindere a învăţământului dual. În ce priveşte domeniile în care vrem să ne extindem, pe lângă partea tehnică avem în intenţie dezvoltarea părţii de turism, de alimentaţie publică şi sănătate. Momentan nici Ministerul Educaţiei nu are clarificare aceste lucruri, dar noi facem pionierat’, a afirmat Coliban.

Viitoarea strategie pentru dezvoltarea învăţământului dual va fi realizată de un profesor de la Universitatea de Ştiinţe Aplicate şi Artă din Lucerna, Michael Derrer.

Ambasadorul Confederaţiei Elveţiene la Bucureşti, Arthur Mattli, a subliniat, la rândul său, că ţara sa a sprijinit financiar, până în prezent, sistemul românesc de învăţământ prin programe de finanţare care vizau modernizarea imobilelor în care funcţionează şcolile, iar acum vrea să se implice în îmbunătăţirea procesului de învăţământ.

În acest sens, el a menţionat că unul dintre punctele forte ale sistemului dual de învăţământ din Elveţia este colaborarea dintre instituţiile de învăţământ şi operatorii economici în stabilirea curriculei.

‘Nu credem că orice se poate exporta, nu promovăm un export al sistemului nostru dual de învăţământ. Dar credem că unele elemente sunt interesante. (…)Unul dintre acestea este faptul că există un efort comun din partea sistemului de învăţământ şi a zonei private de a concepe curricula. (…) Sistemul dual presupune ca cele două părţi să stea la aceeaşi masă, analizează nevoile reale ale ambelor părţi şi apoi agreează un plan educaţional. Şi aceasta este un proces ce evoluează continuu, lucrurile sunt în schimbare continuă şi ele pot fi adaptate, apar noi tehnologii, proceduri tehnologice şi de câte ori apare ceva nou, cele două părţi trebuie să discute şi să vadă cum să le facă mai eficiente. Acesta este unul dintre elementele care fac din sistemul nostru dual de învăţământ unul de succes’, a afirmat ambasadorul Arthur Mattli.

Citește și:

Activează Notificările OK No thanks