Sectorul 2 va putea plăti studiul de fezabilitate pentru realizarea liniei de tramvai din Pantelimon până în Pipera, conform unui proiect aprobat luni de Consiliul General al Capitalei.
Mai exact, CGMB a fost de acord cu o asociere între Municipiul Bucureşti şi Sectorul 2, în vederea realizării studiului de fezabilitate pentru reconfigurarea intersecţiei şi a pasajului Doamna Ghica – Colentina. Totodată va fi modernizată linia de tramvai existentă şi va fi realizat un tronson nou, rezultând un traseu final cuprins între bd. Dimitrie Pompei – calea ferată – Şos. Petricani – bd. Lacul Tei – str. Doamna Ghica – Şos. Pantelimon – bd. Chişinau – bd. Basarabia – Şos.Vergului. Proiectul vizează inclusiv amenajarea/reconfigurarea domeniului public adiacent acestor lucrări pe o lungime de 12,2 kilometri.
Conform referatului de aprobare, Sectorul 2 a propus soluţia de conectare, prin inelul median de circulaţie al oraşului, a cartierelor Pantelimon şi Pipera, obiectiv ce presupune investiţii în modernizarea infrastructurii actuale de tramvai, precum şi înfiinţarea unui nou segment de cale prin modificarea soluţiei pe parcursul construcţiei pasajului Doamna Ghica – Colentina.
Obiectivul este cuprins în Planul Urbanistic Zonal al Sectorului 2 şi în Planul de Mobilitate Urbană Durabilă Bucureşti – Ilfov, astfel ca se poate finanţa prin Programul Operaţional Regional pentru regiunea Bucureşti – Ilfov şi/sau prin Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă.
Primarul Sectorului 2, Radu Mihaiu, a precizat că decizia CGMB reprezintă o ‘veste extraordinară’ şi încă un pas pentru proiectul tramvaiului din Pantelimon până în Pipera. Obiectivul său este ca studiul de fezabiliate să fie realizat până în 2023, astfel încât în 2024 să înceapă execuţia proiectului.
‘Astăzi, CGMB ne-a dat dreptul să plătim studiul de fezabilitate pentru realizarea acestui tramvai. E o veste extraordinară, aşteptam acest vot de la începutul anului. Vă reamintesc, acest tramvai leagă nu unul, ci două cartiere-dormitor (Pantelimon şi Titan) de cartierul de business al României, Pipera. Asta înseamnă că se va putea ajunge în 30 de minute, fără maşină, fără poluare de acasă la muncă şi de la muncă acasă. Mii de oameni vor putea astfel să îşi lase maşina acasă (sau şi mai bine, să renunţe la ea), în loc să aglomereze traficul, o oră dus – o oră întors, zilnic. Ştiu că bucureştenii au o imagine proastă despre tramvai, pentru că au văzut prea multe tramvaie vechi şi prea multe şine neîntreţinute. Acesta însă va fi un traseu modern, pe modelul liniei 41, de metrou uşor. 12,2 km de linie de tramvai nouă, pe lângă linia existentă, care va fi modernizată’, a scris Mihaiu, pe Facebook.