Primăria Sectorului 5 intenţionează să înfiinţeze o instituţie care să gestioneze parcajele din administrarea Consiliului Local Sector 5, conform unui proiect de hotărâre care urmează să fie dezbătut în şedinţa de luni a Consiliului General al Capitalei.
Astfel, CGMB urmează să împuternicească CL Sector 5 să hotărască cu privire la înfiinţarea Administraţiei Dezvoltare Urbană, o instituţie publică cu personalitate juridică în subordinea Consiliului Local Sector 5.
‘Obiectul de activitate al Administraţiei Dezvoltare Urbană Sector 5 va fi dat de realizarea şi implementarea unei strategii integrate de regenerare a mobilităţii urbane, racordată la Planul de Mobilitate Urbană Durabilă a Municipiului Bucureşti. Astfel, Administraţia Dezvoltare Urbană Sector 5 va avea atribuţii de gestionare a tuturor locurilor de parcare, de reşedinţă sau locuri publice pe raza Sectorului 5’, prevede raportul de specialitate.
Finanţarea activităţii Administraţiei Dezvoltare Urbană Sector 5 se va face din venituri proprii, aceasta urmând să fie împuternicită expres să încaseze contravaloarea taxei aferente utilizării parcărilor de reşedinţă, a tarifelor aferente parcărilor publice, a tarifului perceput pentru ridicarea, transportul şi depozitarea vehiculelor, a tarifelor de blocare/deblocare, precum şi a altor venituri provenite din alte activităţi, menţionează sursa citată.