Prof. univ. dr. Marian Petcu şi-a lansat, vineri, la standul Editurii Tritonic de la Târgul de Carte Gaudeamus Radio România, volumul ‘Istoria jurnalismului român – Studii’, ‘un omagiu’ adus acestei profesii.
‘Sunt, în principiu, la nivel de conferinţe din ţară şi străinătate, dar şi texte inedite. În lucrare urmăresc cum se cristalizează profesia de jurnalist şi cum evoluează, ce forme asociative de jurnalism au fost centrale, la Bucureşti, câtă viaţă au avut, ce urme au lăsat. Şi asta pentru că jurnaliştii s-au ocupat în istoria acestei profesii de orice, mai puţin de urmele lor. Nu sunt arhive, e o aventură să găseşti o informaţie’, a declarat, pentru AGERPRES, profesorul Petcu, care este la cea de-a 17-a apariţie editorială.
De asemenea, Tritonic a lansat lucrarea ‘Comportamentul ornamental, ca formă de comunicare: bijuteriile’, semnată de Mihai Ioan Surdu.
‘La originea acestei cărţi stă tema pe care i-am recomandat-o pentru disertaţie. Este vorba despre programul masteral ‘Modă, publicitate, consum’ al Facultăţii de Jurnalism şi Ştiinţele Comunicării din Bucureşti, gestionat de profesorul Dan Podaru’, notează Marian Petcu, despre autor, în cuvântul de întâmpinare al volumului.
Petcu arată că autorul avea de monitorizat şi analizat tablourile din colecţia permanentă de artă românească a Muzeului Naţional de Artă din Bucureşti, însă a aplicat grila de analiză în nouă colecţii reprezentative de pictură din Bucureşti, Sibiu, Constanţa şi Braşov.
‘În volumul de faţă – care va fi urmat de alte ediţii – autorul ne spune ce bijuterii s-au purtat în diverse epoci şi spaţii culturale, ce semnificaţii aveau acele podoabe, ce cromatici, ce simboluri ş.a.m.d. Este o abordare nouă a comportamentului ornamental, care aduce multe surprize chiar şi pentru istorici. De remarcat amplul interviu cu ultimul bijutier autor de paftale din România – Sipos Gaudi Istvan’, mai spune profesorul Marian Petcu.
El a precizat, pentru AGERPRES, că Mihai Ioan Surdu a continuat cercetarea şi, în mod sigur, peste maximum un an va apărea o altă carte.
‘Despre bijuterii ca formă de comunicare nu s-au prea făcut cercetări. E inedită. De asta i-am recomandat-o editorului. Sunt zeci de cărţi care se lansează, iar ele ar trebui să suscite nu doar interesul nostru, al celor din breaslă, ci şi al celor care creditează jurnalismul ca o formă de cultură, pentru că, la urma urmei, şi el este o formă de cultură’, a menţionat Marian Petcu.
Vineri, de la ora 17,00, în spaţiul de evenimente ‘Mircea Sântimbreanu’ de la Romexpo, se vor lansa volumele ‘Războiul percepţiilor. Comunicarea politică între campaniile electorale’, autor Cătălin Dumitru; ‘Identitatea PR-ului contemporan. Dinamica reprezentărilor profesionale ale specialiştilor în relaţii publice’, autoare Elena Prodan; ‘Strategii de supravieţuire a Şcolii Gustiene 1939-1948’, autoare Gabriela-Cătălina Danciu.
Cărţile, despre care sunt aşteptaţi să ia cuvântul, prof. univ. dr. Marian Preda, rectorul Universităţii din Bucureşti, decanul Facultăţii de Jurnalism şi Ştiinţele Comunicării, conf. univ. dr. Antonio Momoc, şi autorii, au apărut la Tritonic în Colecţia Comunicare Media.
Lansări de carte ale profesorilor şi colaboratorilor Facultăţii de Jurnalism şi Ştiinţele Comunicării s-au desfăşurat şi joi la Târgul de carte Gaudeamus. Printre acestea se numără volumul ‘Mass media din comunism pe înţelesul tinerilor’, semnat de Alexandra Bardan, Antonio Momoc şi Gheorghe Anghel, apărut la Editura Tritonic, cartea ‘Modă, publicitate, consum’, editori Romina Surugiu, Dan Podaru şi ‘Les Agences de presse de Roumanie et la circulation internationale de l’information (1877-1940)’, autoare Carmen Ionescu (RADOR, colaborator FJSC).
Sâmbătă, vor avea loc alte lansări de carte la care au contribuit profesori de la FJSC.
La ora 12,00, la Standul Editurii Polirom se va lansa volumul coordonat de Liliana Corobca ‘Panorama postcomunismului în România’, la care a contribuit profesorul Antonio Momoc, cu capitolul ‘Jurnalism în România postcomunistă. De la telerevoluţia în direct la revoluţia digitală’.
La ora 13,00, profesorul de etică Daniel Nica îşi aşteaptă cititorii la Târgul Gaudeamus la lansarea cărţii sale ‘Cine sunt eu? Autenticitatea şi limitele sale morale’, apărută la Editura Ratio et Revelatio.