Directorul general al Societăţii de Transport Bucureşti (STB), Adrian Criţ, a declarat joi că în ultima jumătate de an s-au produs două incendii din cauza ‘montajului artizanal’ de aparate de aer condiţionat.
Precizările au fost făcute în cadrul unei conferinţe de presă susţinute la sediul PMB, după ce Adrian Criţ a fost întrebat dacă se cunosc cauzele incendiului produs la jumătate lunii noiembrie, când un tramvai al liniei 1 a luat foc în zona Eroii Revoluţiei.
‘E al doilea eveniment pe care îl avem, din păcate, în ultima jumătate de an. Cauza principală este acea dotare cu echipament de aer condiţionat, prin anul 2019, acel montaj artizanal efectuat, cu nerespectarea avizului consiliului tehnico-economic, dat de către STB, la vremea respectivă. Drept urmare a raportului finalizat în urmă cu câteva zile de către specialiştii din STB, ne vom îndrepta în instanţă pentru recuperarea prejudiciului. Separat, dat fiind faptul că acele montaje de aer condiţionat sunt în garanţie încă, vom forţa furnizorul să modifice montajul respectiv, astfel încât să respecte cerinţele STB’, a spus Andrei Criţ.
Întrebat dacă există riscul să se repete un astfel de incident şi la alte tramvaie, directorul STB a replicat că societatea va solicita în instanţă recuperarea costurilor şi remedierea neconformităţilor.
‘Deja am dat o decizie în acest sens şi în condiţiile în care foarte rapid nu se intervine de către furnizor, vom interveni noi şi vom solicita în instanţă, după aceea, recuperarea costurilor cu remedierea neconformităţilor. Practic, acel echipament a fost montat deasupra unui cablu. La montaj, cineva a creat mobilitate acelui cablu, care era la o tensiune de 750 de volţi şi care, de-a lungul timpului, fiind un cablu care se plimbă dreapta-stânga, a fost strangulat de echipamentul respectiv de aer condiţionat. (…) Practic, s-a sesizat acest aspect dat fiind faptul că era al doilea incendiu produs în zona respectivă’, a explicat el.
Andrei Criţ a subliniat că nu a existat un pericol de electrocutare pentru pasageri, având în vedere că tramvaiele sunt izolate.
În altă ordine de idei, el a arătat că Primăria Capitalei a lansat licitaţia pentru modernizarea a 50 de kilometri de linie de tramvai, iar termenul pentru depunerea ofertelor este luna februarie. De la data atribuirii şi a semnării contractelor pentru fiecare dintre linii, furnizorii vor trebui să realizeze proiectarea în decurs de şase luni şi să finalizeze lucrările în maximum un an.
‘În condiţiile în care această procedură va fi derulată fără sincope de către Municipalitate, noi sperăm ca într-o perioadă de maxim doi ani să circulăm pe linii de tramvai modernizate’, a arătat Criţ.