Reprezentanţii Primăriei Mangalia au semnat, recent, documentele care confirmă parteneriatul dintre municipalitate şi Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) privind studiul de fezabilitate şi proiectul tehnic pentru construirea variantei ocolitoare (Drum Expres) a oraşului, a anunţat, joi, administraţia locală.
Potrivit unui comunicat de presă transmis de Primăria Mangalia, odată cu semnarea documentului, directorul CNAIR, Cristian Pistol, a dat asigurări că va demara procesul de accesare a fondurilor europene pentru proiectul de dezvoltare a infrastructurii rutiere în zona de sud a litoralului, pe care îl va susţine cu specialişti din cadrul instituţiei.
Prin acest proiect va fi asigurată fluidizarea traficului rutier pe magistrala de est a României, respectiv Drumul European E87, care conectează Mangalia cu restul staţiunilor, graniţa cu Bulgaria şi municipiul Constanţa.
Conform studiului de fezabilitate, într-o primă etapă, noua infrastructură rutieră se va întinde pe o lungime de aproximativ 7,7 km şi va avea mai multe căi de acces. Traseul propus se va desprinde din DN 39 (E87), la km 37+735, continuând de-a lungul căii ferate, cu deviere spre vest, traversând fosta herghelie. Ulterior, traseul coboară spre sud, pe partea dreaptă a rambleului căii ferate şi se închide în DJ391, la intersecţie cu DJ391B, urmând ca acest Drum Expres să fie edificat, pe viitor, până la punctul de trecere a frontierei Vama Veche.
‘Semnarea acestui parteneriat ne dă încredere că vom avea, în sfârşit, o variantă ocolitoare în Mangalia, care va contribui mult la fluidizarea traficului rutier, înspre şi dinspre litoral, dar şi la dezvoltarea reţelei de transport naţional şi internaţional. Astfel, traficul de mare tonaj se va face distinct, pe acest Drum Expres, iar cei care doresc să ajungă mai repede la vecinii bulgari vor parcurge traseul, într-un timp mai scurt’, a declarat primarul Mangaliei, Radu Cristian.