AcasăStiri generaleRomânia se alătură din acest an programului de date statistice INES al...

România se alătură din acest an programului de date statistice INES al OCDE

România se va alătura, începând cu acest an, programului Indicators on National Education Systems (INES) dedicat indicatorilor sistemelor de educaţie, în contextul procesului de aderare la Organizaţia pentru Cooperare şi Dezvoltare Economică – OCDE, informează un comunicat de presă al Ministerului Educaţiei, transmis joi AGERPRES.

Potrivit ministerului, ca urmare a participării la INES, România va fi inclusă pentru prima dată în publicaţia ‘Education at a Glance 2023’ (EAG 2023), alături de statele membre OCDE şi alte state candidate.

‘Informaţiile colectate prin programul INES stau la baza publicaţiei emblematice a OCDE – ‘Education at a Glance’ (EAG), sursa cea mai autoritară pentru informaţii exacte şi relevante despre starea educaţiei în cele 38 de state membre şi o serie de ţări partenere. Cu peste 120 de diagrame şi 180 de tabele, indicatorii săi acoperă rezultatele şi impactul învăţării în domeniul economic şi la nivel social, resursele financiare şi umane investite în educaţie, accesul la educaţie, participarea şi progresul, precum şi mediul de învăţare şi organizare a şcolilor. Ediţia din 2023 a EAG va avea ca temă învăţământul profesional şi tehnic’, se arată în comunicat.

Informaţiile pentru ‘Education at a Glance’ sunt strânse la nivel naţional pe tot parcursul anului, bazându-se pe date administrative sau din anchete, deja colectate, implicând şi un număr de până la 20 de chestionare separate. Publicaţia include şi date din anchete internaţionale, cum ar fi PISA, PIAAC şi TALIS.

La începutul acestei săptămâni, Ministerul Educaţiei şi OCDE au organizat un atelier de lucru privind participarea României la programul de date statistice INES. La evenimentul găzduit de Academia de Studii Economice din Bucureşti au participat, în format hibrid, peste 40 de reprezentanţi şi experţi ai OCDE, Ministerului Educaţiei, Institutului Naţional de Statistică, UEFISCDI, Autorităţii Naţionale pentru Calficări, Centrului Naţional pentru Dezvoltarea Învăţământului Profesional şi Tehnic, Centrului Naţional de Politici şi Evaluare în Educaţie şi ANPCDEFP.

Pe agendă s-au aflat procesul de aderare al României la OCDE în domeniul educaţiei, programul de lucru al OCDE, obiectivele INES şi activităţile desfăşurate de reţelele conexe.

Reprezentanţii României au expus principalele obiective de politici în domeniul educaţiei, structura sistemului de învăţământ, precum şi mecanismele existente pentru colectare de date pentru acesta.

Citește și:

Activează Notificările OK No thanks