Conducerea Căminului pentru persoane vârstnice din Sfântu Gheorghe, amendată cu suma de 10.000 de lei de către Protecţia Consumatorilor Covasna pentru o serie de nereguli depistate în urma unui control, consideră că sancţiunea este ‘excesivă’ în comparaţie cu amploarea problemelor sesizate.
Potrivit unui comunicat de presă, remis luni AGERPRES, situaţia ar fi fost parţial diferită faţă de cea prezentată de şeful Protecţiei Consumatorilor Covasna pe pagina de Facebook.
‘Oficiul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor a aplicat recent o amendă de 10.000 de lei Căminului de bătrâni ‘Zathureczky Berta’, aflat sub autoritatea Direcţiei de Asistenţă Socială Sfântu Gheorghe, iar problemele semnalate au fost rezolvate în timpul controlului (…) Instituţia a fost amendată pentru margarină, frunze de dafin şi mărar uscat care erau expirate, vase emailate şi linguri de lemn uzate, dar şi teste medicale şi insulină depozitate în frigider într-un sertar separat, închis, departe de alimente. În cazul meniului săptămânal, substanţele alergenice şi produsele congelate utilizate nu au fost indicate lângă meniurile zilnice, aşa cum cere OPC. În ceea ce priveşte cele două încăperi în care au fost semnalate probleme, tencuiala nu era căzută din tavan, aşa cum s-a menţionat în mod eronat pe reţelele de socializare, dar pereţii erau uzi din cauza unei ţevi sparte, probleme care au fost rezolvate în timpul controlului’, se arată în comunicatul postat şi pe pagina de internet a Primăriei.
Directoarea căminului, Klarik Maria, a declarat că pedeapsa a fost ‘excesivă în comparaţie cu amploarea problemelor’, subliniind că ‘dacă lucrurile nu sunt în regulă aici, nu sunt în regulă nicăieri în ţară’.
Aceasta a precizat că instituţia oferă servicii de calitate, fapt ce poate fi confirmat şi de către rezidenţi şi i-a invitat pe jurnalişti să viziteze centrul pentru a se convinge de acest lucru.