Primăria Capitalei urmează să modifice norma internă privind modalitatea de atribuire a contractelor către unităţile subordonate.
Un proiect de hotărâre în acest sens urmează să fie dezbătut în şedinţa de joi a Consiliului General al Capitalei. Propunerea vine în urma deciziei din iulie 2022 a Curţii de Conturi a României care solicita ‘analizarea criteriilor de atribuire a contractelor şi modificarea Normei interne privind modalitatea de atribuire a contractelor către şi între entităţile juridice la care Municipiul Bucureşti este acţionar majoritar’.
Astfel, pentru a stabili valoarea estimată a achiziţiei, compartimentul solicitant va trebui să efectueze o cercetare de piaţă şi să solicite cel puţin trei oferte din partea unor operatori economici. Cercetarea pieţei va putea fi finalizată şi în varianta în care primeşte doar un răspuns. Concluziile cercetării de piaţă se vor finaliza printr-un raport ce se va sta la baza valorii estimate a achiziţiei.
‘Valoarea estimată poate fi stabilită şi prin indicatorii tehnico-economici elaboraţi şi aprobaţi la nivel de studiu de fezabilitate sau din analiza serviciilor/produselor/lucrărilor derulate în ultimele 12 luni la nivelul Municipiului Bucureşti sau al unităţii subordonate, după caz, la care se poate aplica indicele de cost realizat, publicat pe Institutul Naţional de Statistică, în luna de referinţă’, prevede documentul.
Proiectul a primit aviz favorabil, marţi, în cadrul şedinţei Comisiei economice. Dragoş Dimitriu, director executiv în cadrul Direcţiei Achiziţii, a precizat că au fost introduse criterii pentru modalitatea de estimare a valorii, astfel încât atribuirea contractului de achiziţie publică să respecte principiile eficienţei.
‘Direcţiile, compartimentele iniţiatoare vor solicita cel puţin trei oferte din partea unor operatori economici, altele decât unităţile subordonate, pentru a face o cercetare de piaţă, astfel încât estimarea valorilor acelor contracte să fie cât mai aproape de condiţiile de piaţă’, a spus el.