AcasăPoliticaCea mai mare agenţie de publicitate din Japonia, anchetată pentru practici anti-concurenţiale...

Cea mai mare agenţie de publicitate din Japonia, anchetată pentru practici anti-concurenţiale legate de JO de la Tokyo

Procurorii japonezi au anunţat, marţi, deschiderea unei proceduri judiciare împotriva uneia dintre cele mai mari agenţii publicitare din ţară, Dentsu, şi a altor cinci companii bănuite de practici anti-concurenţiale în cadrul organizării Jocurilor Olimpice de la Tokyo din 2020, marcate de o serie de afaceri de corupţie, informează AFP, notează Agerpres.

Acest nou capitol intervine după arestarea la începutul lunii a unui înalt responsabil al comitetului organizator al Jocurilor şi a altor trei persoane, acuzate de trucarea de apeluri de oferte legate de marele eveniment sportiv.

Preşedintele Dentsu, Hiroshi Igarashi, şi-a recunoscut deja faptele în faţa procurorilor, conform presei locale.

Agenţiile de publicitate Hakuhodo şi Tokyu Agency sunt, de asemenea, anchetate, precum şi firmele Same Two, Cerespo şi Fuji Creative Corp, active în sectorul organizării de evenimente, şi alte şapte persoane a căror implicare nu a fost precizată.

„Aceste companii şi indivizi s-au înţeles pentru a-şi restrânge activităţile lor comerciale privind atribuirea de contracte pentru evenimente-test” în vederea Jocurilor Olimpice, conform unui comunicat al procurorilor din Tokyo.

Acţiunile lor „s-au îndreptat împotriva interesului public şi au limitat efectiv concurenţa”, se mai arată în comunicat.

Un alt fost preşedinte al unei agenţii de publicitate a recunoscut şi el, recent, că a oferit mită unui responsabil al comitetului organizator al Jocurilor Olimpice Tokyo 2020, pentru a obţine un contract legat de acest eveniment.

Declaraţiile sale în faţa unui tribunal din Tokyo au intervenit în timp ce o anchetă privind apeluri de oferte trucate în legătură cu Jocurile din capitala niponă iau amploare.

Procurorii îl acuză pe Shinichi Ueno, fost preşedinte al ADK, a treia cea mai importantă agenţie de publicitate din Japonia, că ar fi plătit 14 milioane de yeni (98.000 de euro) lui Haruyuki Takahashi, un fost responsabil al Comitetului de organizare Tokyo-2020, în schimbul unui contract de sponsorizare pentru grupul său.

Conform procurorilor, Ueno (69 ani) era în 2018 „disperat” că agenţia sa nu a câştigat niciun contract legat de Jocuri şi ar fi apelat la Takahashi să-l ajute.

De asemenea, Takahashi este acuzat că ar fi primit 1,4 milioane de euro mită din partea mai multor companii, în special pentru atribuirea de contracte publicitare.

Procurorii l-au arestat luna aceasta pe un fost responsabil al organizării JO de la Tokyo, Yasuo Mori, precum şi pe alţi trei oameni de afaceri bănuiţi că ar fi trucat apeluri de oferte legate de JO.

Acest amplu scandal a afectat candidatura oraşului Sapporo (nordul Japoniei) la Jocurile Olimpice de iarnă din 2030. Sapporo a întrerupt evenimentele promoţionale şi prevede un sondaj în rândul populaţiei pentru evaluarea candidaturii.

sursa – AGERPRES

Articolul Cea mai mare agenţie de publicitate din Japonia, anchetată pentru practici anti-concurenţiale legate de JO de la Tokyo apare prima dată în Ecopolitic.

Sursa: Ecopolitic.ro

Citește și:

Activează Notificările OK No thanks