Liderul grupului de consilieri judeţeni ai PNL Brăila, Alexandru Bucălău, acuză faptul că drumul Gulianca-Ianca-Viziru, un proiect mare de infrastructură, care viza reabilitarea a peste 60 km cu fonduri europene în valoare de peste 90 milioane lei, în vederea asigurării conectivităţii directe cu coridorul TEN-T Brăila-Buzău, este ‘praf la câteva luni de la recepţia lucrărilor’.
Bucălău afirmă, într-un comunicat de presă, că lucrările s-au făcut ‘de mântuială’, iar după aceasta iarnă carosabilul arată mai prost decât înainte ca drumul să intre în reabilitare.
‘S-a ales praful de megaproiectul de infrastructură în valoare de peste 90 milioane lei bani europeni, care viza modernizarea drumului Gulianca-Ianca-Viziru, în vederea asigurării conectivităţii directe cu coridorul TEN-T Brăila-Buzău. Deşi am tras nenumărate semnale în legătură cu lucrările de mântuială făcute în cadrul acestui proiect realizat cu fonduri europene, astăzi ne aflăm în situaţia în care, la câteva luni de la recepţia lucrărilor, drumul arată mai prost decât înainte de a intra în reabilitare. Cârpit, asfaltat, raşchetat şi reasfaltat de nu ştiu câte ori, drumul Gulianca-Ianca-Viziru a ieşit praf din această iarnă, aşa cum era de aşteptat! Lucrările au fost atât de prost făcute, încât acum se schimbă chiar şi capetele de pod! Asfaltul este măcinat în foarte multe locuri, iar calea de rulare este plină de crăpături, gropi şi denivelări. În faţa acestui dezastru plătit cu peste 90 milioane lei au cedat psihic până şi indicatoarele rutiere. Această lucrare de infrastructură a început prost şi a sfârşit şi mai prost, pentru că Francisk Chiriac (preşedintele CJ Brăila n.r.) a închis ochii la toate cârpelile apărute pe parcursul proiectului’, declară Alexandru Bucălău.
Intitulat ‘Modernizarea infrastructurii de transport judeţean pe traseul Gulianca – Ianca – Viziru, asigurând conectivitatea directă cu coridorul TEN-T Brăila-Buzău’, proiectul a fost finanţat prin Programul Operaţional Regional 2014-2020.
Valoarea totală a proiectului a fost de 93.490.037 lei, din care finanţarea nerambursabilă de 90.649.995 lei, iar contribuţia Consiliului Judeţean Brăila de 2.840.042 lei.
Proiectul a vizat modernizarea tronsoanelor de drum judeţean pe o lungime totală de 61,12 km, pe tronsoanele DJ 202A (Gulianca – Gradiştea), DJ 221 (Şuţeşti – Ianca), DJ 211 (Ianca – Bordei-Verde), DJ 211A (Bordei-Verde – Viziru), prin reabilitarea structurii rutiere, a dispozitivelor de preluare a apelor pluviale, reparaţii/înlocuiri ale podeţelor existente şi semnalizarea rutieră a drumurilor judeţene.
‘Preşedintele Consiliului Judeţean, Francisk Chiriac, a recepţionat această megalucrare cu ochii închişi (cu riscul de a da în gropile aflate pe drum), pentru a nu deranja interesele de partid. Chiriac s-a arătat mereu deranjat de acest subiect adus de mine în atenţia publică, iar răspunsurile au fost date de fiecare dată în bătaie de joc (aşa cum îi este stilul). Nu l-a interesat niciodată care este calitatea acestor lucrări, dovadă că nici nu a postat pe pagina sa de Facebook, unde obişnuieşte să se laude, imagini cu acest drum ‘reabilitat’. Preşedintele CJ le urează constant brăilenilor ‘drumuri bune’ şi se laudă cu faptul că drumurile judeţene din Brăila sunt mai bune decât cele naţionale, dar aceste afirmaţii pe care le lansează din birou nu fac decât să demonstreze cât de rupt este de realitatea din teren. Domnule Chiriac, a venit primăvara, mai ieşiţi prin judeţul unde sunteţi preşedinte cu numele, mai vedeţi dacă au înflorit ghioceii sau dacă a dat iarba pe şoselele recent asfaltate! Vrem drumuri bune în realitate, nu doar pe hârtie’, a completat Alexandru Bucălău. AGERPRES / (AS – autor: Ecaterina Ignat, editor: Karina Olteanu) foto