Proiectele de infrastructură rutieră din regiunea Olteniei şi priorităţile de investiţii din zonă au fost analizate, vineri, la Craiova, la dezbaterea ‘Momentul adevărului – Upgrade Oltenia, pact regional pe transporturi’, organizată de Asociaţia ‘Viitor pentru Oltenia’, în parteneriat cu cotidianul regional ‘Cuvântul Libertăţii’ şi Universitatea din Craiova – Facultatea de Mecanică.
Potrivit organizatorilor, participanţii la dezbatere – reprezentanţi ai Ministerului Transporturilor, CNAIR, parlamentari, europarlamentari, reprezentanţi ai administraţiei publice locale şi judeţene, experţi şi membri ai societăţii civile, antreprenori din Oltenia) – au supus discuţiei mai multe teme de interes regional şi local precum: staţionarea camioanelor TIR în localităţile de frontieră Basarabi şi Golenţi, cu pericolele generate; starea deplorabilă a căii ferate Craiova-Calafat, încă neelectrificată; starea coridorului fluvial Dunărea; stadiul modernizării portului comercial Calafat; predarea infrastructurilor portuare către autorităţile publice locale în perimetrul cărora se găsesc porturile de la Dunăre, pe motiv că judeţele Olteniei au pierdut resurse importante odată cu preluarea acestora de către APDF Giurgiu.
‘Tema infrastructurii capătă o importanţă sporită la nivel strategic şi de securitate, inclusiv din perspectiva NATO. Dincolo de chestiunile legale şi birocratice, mobilitatea militară este dependentă de calitatea infrastructurii’, susţin organizatorii dezbaterii.
Secretarul de stat în Ministerul Transporturilor Irinel Ionel Scrioşteanu a afirmat că anul acesta România atinge ‘în sfârşit cifra de 1.000 de km de autostradă’, ‘o premieră, poate tristă, după 30 şi ceva de ani’.
‘În 2019 au fost investiţi 2,8 miliarde de lei în infrastructura României. Anul trecut, au fost investiţi efectiv în infrastructura rutieră 9,3 miliarde de lei. Anul acesta, 10,3 miliarde de lei. Estimarea noastră este că atingem 16,5 – 17 miliarde de lei, faţă de 2,8 miliarde pe care i-am cheltuit în 2019. (…) Anul acesta, atingem în sfârşit 1.000 de km de autostradă. Este o premieră poate tristă a României, pentru că după 30 şi ceva de ani am atins acest obiectiv’, a spus Irinel Ionel Scrioşteanu.