Proiectul ‘Echoes of Presence’ este câştigătorul concursului lansat de Romanian Design Week şi Iqos, informează un comunicat al organizatorilor transmis AGERPRES.
Tema concursului propus de organizatorii comunităţii creative din România pentru ediţia din acest an a concursului a fost ‘Împreună’.
Proiectul câştigător primeşte un premiu în valoare de 5.000 de euro şi un buget de producţie pus la dispoziţie de organizatori în valoare de 40.000 de euro. Pe locurile următoare s-au clasat proiectul ‘Alternative Togetherness’, recompensat cu un premiu de 3.000 de euro, şi proiectul ‘Togetherness’ care primeşte un premiu în valoare de 2.000 de euro.
La ediţia din acest an a concursului peste 13.000 de oameni au votat cele trei proiecte finaliste, iar câştigătorul a fost decis de comunitate, prin vot public, şi a primit peste 6.000 de voturi.
Instalaţia câştigătoare, propusă de Alina Rizescu, Bogdan Ştefănescu şi Denis Flueraru, va fi realizată şi expusă în cadrul Romanian Design Week.
Cei trei creatori ai proiectului câştigător, ‘Echoes of Presence’, au oferit o definiţie inovativă a conceptului de ‘împreună’ şi au gândit o instalaţie imersivă în care prezenţa vizitatorilor influenţează ambientul şi experienţa celorlalţi. A auzi, a simţi şi a cunoaşte sunt temele celor 3 camere în care omul este surprins de un ambient în continuă schimbare. Scenografia aminteşte de un context urban esenţializat, iar percepţia asupra spaţiului este augmentată prin reflexii şi tehnologie, se arată în comunicat.
Publicul parcurge un traseu prin trei încăperi în care experienţele vizuale se combină cu cele sonore şi cu cele senzoriale, într-o descoperire a celuilalt din ce în ce mai profundă. Prin senzori de prezenţă, vizitatorii declanşează efecte care se propagă dintr-o încăpere în cealaltă.
În prima etapă a evaluării, cele trei proiecte finaliste au fost alese de juriul format din Adrian Damian – scenograf, Eliza Yokina – arhitect, senior partner Cumulus, Omid Ghannadi – designer, cofondator Inside Academy, Andrei Borţun – CEO The Institute şi Bogdan Jurge – manager Brand Engagement IQOS, Philip Morris România.
În a doua etapă, publicul adult a decis câştigătorul prin voturile acordate pe platforma concursului – www.partedinarte.ro.
Romanian Design Week 2023 va avea loc în Bucureşti, între 12 şi 28 mai. Proiectul câştigător va fi prezentat în spaţiul principal al ediţiei din acest an a festivalului, iar la finalul acestuia, el va rămâne în spaţiul expoziţional şi va putea fi vizitat până la sfârşitul lunii iunie.