Ministrul Educaţiei, Ligia Deca, a declarat marţi seară că orice absolvent de liceu trebuie să aibă competenţe de bază atât la matematică şi ştiinţe, cât şi la disciplinele socio-umane.
‘Ne dorim ca orice absolvent de liceu să aibă competenţe de bază atât în ceea ce înseamnă matematică şi ştiinţe, cât şi în discipline socio-umane. Mai pe şleau, orice absolvent trebuie să poată alege între două împrumuturi de la bancă, care este cel mai avantajos, trebuie să înţeleagă fenomenul încălzirii globale, măcar la nivel de termeni generali, şi trebuie să înţeleagă care este diferenţa, de exemplu, între instituţiile statului, apropo de socio-umane. Nu este vorba despre lucruri complicate, ci despre a testa cu admis – respins, un nivel de bază, un nivel funcţional, în aşa fel încât orice absolvent de liceu să poată funcţiona în societate normal. Asta înseamnă că sigur vom avea în planurile-cadru disciplinele care să asigure acest lucru, dar asta nu înseamnă că la uman vor face multe ore de ştiinţă sau matematică, vor face un minim necesar pentru acest profil al absolventului’, a precizat Deca la Digi 24 TV.
Ea a adăugat că procesul de revizuire a planurilor-cadru pentru liceu va începe imediat după ce legile educaţiei vor fi promulgate.
‘Procesul de revizuire a planurilor-cadru pentru liceu va debuta imediat ce legile educaţiei sunt promulgate. Asta am şi spus, avem legea nouă, cu o filozofie nouă, regândim planul-cadru şi programele, ca apoi să se desfăşoare liceul pe noile programe şi abia după aceea vom avea examenul de bacalaureat pe o nouă formulă’, a explicat ministrul.
Întrebată ce se va întâmpla cu psihologia, logica, filosofia, dacă acestea dispar complet sau vor fi comasate, Deca a spus că este nevoie de aceste discipline socio-umane şi a subliniat că nu a existat nicio intenţie oficială a Ministerului Educaţiei de a le elimina.
‘Exclus, avem nevoie de toate aceste discipline socio-umane, mai ales având în vedere nevoia democratică de a putea să înţelegi anumite fenomene. Am discutat chiar ieri cu reprezentanţii Facultăţii de Filozofie de la Universitatea din Bucureşti, am avut o discuţie aşezată pe acest subiect, am explicat că nu a existat nicio intenţie oficială a Ministerului Educaţiei de a elimina aceste discipline. Sigur, ne uităm cum se pot ele integra cât mai bine în noile planuri-cadru şi cât mai aproape de nevoia elevilor. Am avut această discuţie, de ce să segmentăm, să facem în clasa a IX-a o disciplină, în clasa a X-a alta, poate că putem să facem modular elemente, în aşa fel încât să fie adecvat pentru vârstă şi pentru logica planului-cadru. De asemenea, am mai adus în discuţie că poate unele elemente, de exemplu, etica s-ar putea studia la un nivel adecvat vârstei şi în gimnaziu. Nu cred că ar trebui să aibă primele elemente de etică elevii doar la liceu’, a punctat Deca. AGERPRES /(AS-autor: Sorinel Peneş, editor: Antonia Niţă)