Asociaţia Pro Autism Mureş a cerut, marţi, senatorilor, să nu voteze proiectul Legii Educaţiei în forma actuală, întrucât modificările aduse ar exclude copiii cu cerinţe educaţionale speciale (CES) din învăţământul de masă.
‘Asociaţia Pro Autism Mureş, partener al Asociaţiei Help Autism şi membru FEDRA şi RO TSA, se implică în apărarea drepturilor copiilor cu cerinţe educaţionale speciale CES şi cere senatorilor să nu voteze proiectul Legii Educaţiei în forma actuală. Asta pentru că prin art. 68 alin. 11., noua Lege a Educaţiei ar exclude copiii cu CES din învăţământul de masă. Potrivit proiectului de lege care va intra la vot în Senat, ‘Înmatricularea beneficiarilor primari cu CES într-o unitate de învăţământ de masă se face doar în situaţia în care aceasta dispune de resursă umană şi bază materială corespunzătoare, inclusiv de cadre didactice de sprijin şi itinerante”, se arată într-un comunicat de presă transmis de Asociaţia Pro Autism Mureş.
Reprezentanţii Asociaţiei Pro Autism Mureş susţin că foarte puţine şcoli din România dispun de resursă umană şi bază materială corespunzătoare şi că, dacă legea va fi astfel adoptată, copiii cu CES vor putea fi refuzaţi de directorii şcolilor, fiindu-le astfel refuzat dreptul la educaţie şi la integrare în societate.
‘Vrem ca populaţia să înţeleagă şi pe ultima sută de metri să se implice şi să semneze petiţia iniţiată de FEDRA şi RO TSA prin care cerem eliminarea articolului 68 alin 11 din proiectul de lege deoarece această prevedere legală restricţionează accesul în învăţământ a copiilor cu CES. Toţi cei care doresc să susţină acest demers pot să o facă accesând linkul https://www.petitieonline.com/spune_nu_discriminrii_copiilor_cu_dizabilitti_i_ces_din_legea_educatiei’, subliniază reprezentanţii Asociaţiei Pro Autism Mureş.
Asociaţia mureşeană a atras atenţia că orice copil poate ajunge în categoria elevilor cu CES, fiindcă CES înseamnă dizabilitate senzorială, elevi nevăzători sau cu vedere parţială, surzi sau cu auz parţial, dizabilitate mintală, dificultăţi de învăţare, apartenenţa la o categorie dezavantajată socio-economic, tulburări emoţionale şi de comportament, tulburări de limbaj, tulburări din spectrul autist sau ADHD.
În momentul de faţă, în România sunt peste 100.000 de elevi cu CES şi mulţi alţii cu dizabilităţi integraţi în învăţământul de masă. AGERPRES / (AS – autor: Dorina Matiş, editor: Marius Frăţilă)