Candidatul PSD la preşedinţia Consiliului Judeţean Mureş, Dumitriţa Gliga, susţine că nu candidează pentru faimă sau putere pentru această funcţie, ci pentru că iubeşte judeţul şi îşi doreşte să îl vadă excelând. ‘Am decis să candidez pentru preşedinţia Consiliului Judeţean (CJ) Mureş punând în balanţă felul în care mi se schimbă viaţa personală şi lucrurile pe care le-aş putea face pentru semenii mei. Nu candidez pentru faimă sau putere. Vreau să fiu preşedintele CJ Mureş pentru că iubesc acest judeţ şi îmi doresc să îl văd excelând. Judeţul nostru poate străluci prin industrie, prin turism, prin locuri de muncă stabile şi bine plătite, prin agricultură performantă, prin educaţie, prin medicină de renume internaţional. Doresc să văd din nou în Mureş stabilitate, bogăţie şi încredere între oameni’, a spus Gliga. Potrivit acesteia, valorile locale trebuie revitalizate. ‘Omul sfinţeşte locul, dragi mureşeni! Eu cred că, cu voia lui Dumnezeu, pot să fac mult bine în acest judeţ, pentru că – deşi sunt tânără – ştiu ce înseamnă performanţa la cel mai înalt nivel. Am creat prin propriul efort multe locuri de muncă pentru oameni. Am mizat pe educaţie şi am construit bunăstare pentru cei din jurul meu, prin competenţă, tenacitate, inteligenţă şi optimism. Toţi vă spun cum se vor cheltui banii publici. Eu ştiu cum se pot aduce bani pentru acest judeţ’, a susţinut Dumitriţa Gliga. Programul sub care Dumitriţa Gliga candidează la Consiliul Judeţean Mureş, alături de echipa PSD, se intitulează ‘Avem un judeţ cu un mare potenţial – performanţă pentru Mureş’ şi se centrează pe trei idei principale: cultul muncii, pe care susţine că l-a dobândit într-o familie care a pornit de la zero şi a reuşit performanţe de top în tot ceea ce a întreprins, corectitudinea, prin care familia câştigat, în domeniul privat, clienţi noi, pieţe noi şi relaţii noi pe tot globul şi competitivitatea. ‘Tot ce am realizat, împreună cu familia mea, este exclusiv rodul iniţiativelor private’, a subliniat ea. Candidatul PSD susţine că nu va face nimic fără a consulta cetăţenii şi îşi va folosi toată experienţa antreprenorială, probată în mediul concurenţial, privat, dar şi abilitatea de atragere a investiţiilor străine, dobândită în acelaşi mediu. ‘Am fost partener de încredere ca om de afaceri, voi fi acelaşi partener de încredere şi la conducerea destinelor judeţului. Ţelul meu este să ridic şi să dezvolt judeţul Mureş exact aşa cum mi-am ridicat şi dezvoltat propriile afaceri private’, a arătat Dumitriţa Gliga. Ea îşi mai doreşte ca Zona Metropolitană Târgu Mureş să devină funcţională şi atrăgătoare pentru investitori şi spune că, dacă va câştiga alegerile, se obligă să stimuleze şi să medieze întâlnirile dintre Primăria Târgu Mureş şi edilii localităţilor limitrofe. Gliga a mai menţionat că intenţionează extinderea reţelelor de apă şi canalizare în tot judeţul, întrucât sunt comunităţi din mediul rural pentru care apa curentă şi canalizarea sunt un lux, iar în condiţii de secetă, agricultorii sunt foarte afectaţi. ‘În special în contextul epidemiologic actual, în care spălatul pe mâini, de zeci de ori pe zi dacă e cazul, este vital pentru stăvilirea pandemiei de coronavirus, sătenii din judeţul Mureş trebuie să aibă acces la apă curentă. Construirea de reţele de apă şi canalizare, respectiv extinderea celor existente sunt atribute ale Consiliului Judeţean şi ale consiliilor locale’, a subliniat Dumitriţa Gliga. Între priorităţile candidatului PSD se regăsesc cele privind infrastructura rutieră, atragerea investitorilor şi dezvoltarea industriei prin acordarea de facilităţi şi extinderea parcului industrial existent. De asemenea, Gliga crede că municipiul Târgu Mureş trebuie să devină un ‘oraş al medicinei de top’, iar judeţul Mureş să fie foarte puternic în domeniul turismului, atât cel balnear şi istoric, cât şi în ceea ce priveşte redescoperirea turismului oenologic. ‘Acest tip de turism de nişă este o industrie de miliarde de euro anual la nivel mondial, de care noi, în Mureş, nu beneficiem mai deloc. Aceasta, deşi prin judeţul nostru trece celebrul ‘Drum al vinului’, prin Podişul Târnavelor, iar pe teritoriul judeţului avem cea mai nordică podgorie – Lechinţa. Lipsesc însă investiţiile în infrastructură şi stimularea practicării turismului viti-vinicol, iar cooperarea interregională cu vecinii din Alba şi Bistriţa-Năsăud este, din acest punct de vedere, aproape inexistentă. Spre exemplu, de la zona submontană unde au apărut primele culturi profesioniste de vie (Călimăneşti-Fântânele), trecând prin Mica şi ajungând la Jidvei, în Alba, dar şi în ce priveşte partea de nord a judeţului, unde avem podgorii la Batoş, Reghin, crama boutique de la Sântu – voi sprijini dezvoltarea acestui gen de turism prin investiţii în infrastructura locurilor, dar şi printr-un marketing pe măsura calităţii deosebite a vinurilor’, a afirmat Dumitriţa Gliga. Între proiectele sale, candidatul PSD mai prevede dezvoltarea cicloturismului, înfiinţarea de platforme digitale şi proiecte de afaceri locale, sprijin pentru vârstnicii singuri, construirea unui centru de recuperare a copiilor cu autism, cooperarea interjudeţeană, împădurirea terenurilor erodate şi construirea de centuri ocolitoare pentru fiecare oraş din judeţ.