Guvernul a aprobat, vineri, proiectul de modificare şi completare a unor acte normative referitoare la arhivarea documentelor electronice, stabilind că autorităţile şi instituţiile publice vor putea realiza arhivarea electronică a documentelor fără a mai parcurge proceduri de acreditare şi notificare specifice unor operatori economici.
‘Proiectul de lege are în vederea eficientizarea activităţii autorităţilor şi instituţiilor administraţiei publice în domeniul arhivistic şi integrarea practicii arhivistice româneşti în cadrul general al practicii arhivistice din Uniunea Europeană’, precizează un comunicat al Executivului.
Actul normativ stabileşte clar cine are sarcina de a arhiva documentele electronice, mai exact creatorul ori deţinătorul documentelor, şi reglementează faptul că autorităţile/instituţiile publice vor putea realiza arhivarea electronică a documentelor fără a mai parcurge proceduri de acreditare/notificare specifice unor operatori economici care desfăşoară operaţiuni în scop comercial, arată sursa citată.
De asemenea, în proiect se definesc noţiunile de ‘arhivă electronică’, ‘arhivare electronică’, ‘depozit de arhivă electronică’ şi ‘document electronic’ şi se stabilesc unele obligaţii ale creatorilor şi deţinătorilor de documente electronice.
Proiectul mai reglementează modalitatea de arhivare a documentelor electronice clasificate, respectiv prin sisteme informatice şi de comunicaţii securizate şi acreditate corespunzător nivelului de clasificare a informaţiilor conţinute, conform legislaţiei în domeniul protecţiei informaţiilor clasificate.
Totodată, actul normativ mai prevede că directorul Arhivelor Naţionale va stabili procedurile specifice privind organizarea şi desfăşurarea activităţii arhivistice a documentelor electronice în termen de 30 de zile de la intrarea în vigoare a actului normativ, mai menţionează Guvernul.