Grupul parlamentar al UDMR a elaborat un proiect de lege conform căruia administraţiile locale trebuie să beneficieze, în fiecare caz, de impozitul pe venitul salarial al angajaţilor care îşi desfăşoară activitatea pe plan local.
Această modificare vine în completarea pachetului de măsuri al UDMR prin care valoarea impozitului pe venitul salarial ar rămâne în întregime la nivel local, în bugetul localităţii respective, a anunţat marţi deputatul UDMR Miklos Zoltan, iniţiator al proiectului.
Potrivit acestuia, dacă Parlamentul va adopta proiectul de lege, se va crea posibilitatea ca şi impozitul pe venitul salarial generat la punctele de lucru cu mai puţin de 5 angajaţi să rămână la bugetele locale unde angajaţii îşi desfăşoară activitatea, spre deosebire de practica actuală, care prevede ca impozitul generat la aceste puncte de lucru este virat la bugetul localităţii unde angajatorul îşi are sediul.
‘În numeroase comunităţi mai mici funcţionează oficii, birouri sau sucursale ale unor firme sau instituţii unde lucrează mai puţin de 5 angajaţi, iar acestea plătesc impozitul pe venit salarial al lucrătorilor locali la bugetul unde este înregistrat sediul social, nu în localitatea unde acestea sunt generate şi unde se derulează activitatea entităţii. Astfel, în aceste cazuri, localitatea în care se desfăşoară efectiv activitatea pierde impozitul pe venit aferent salariilor. Scopul prezentului proiect legislativ este redistribuirea acestor resurse financiare şi rezolvarea situaţiei nefericite cauzată de această situaţie. Încurajăm ca impozitul pe venitul salarial obţinut din activitatea desfăşurată să fie plătit integral în bugetul localităţii unde se derulează activitatea’, a declarat deputatul UDMR, potrivit unui comunicat de presă.
Propunerea legislativă pentru modificarea art.32 alin.(7) din Legea nr.273/2006 privind finanţele publice locale a fost depusă de parlamentarii UDMR la Senat, ca primă Cameră sesizată, având co-iniţiatori patru parlamentari liberali.
Potrivit propunerii, ‘orice persoană subiect al unui raport juridic fiscal, inclusiv operatorul economic, instituţia publică şi instituţia publică locală, care are organizată o entitate, cu sau fără personalitate juridică, la altă adresă decât sediul social al subiectului respectiv, cu cel puţin o persoană care realizează venituri din salarii, are obligaţia să solicite înregistrarea fiscală a entităţii respective, ca plătitoare de salarii şi de venituri asimilate salariilor, la organul fiscal din subordinea Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală în a cărui rază teritorială se află adresa unde se desfăşoară efectiv activitatea acelei entităţi. Solicitarea se face în termen de 30 de zile de la data înfiinţării, pentru entităţile nou-înfiinţate’.
Organul fiscal are obligaţia ca, în termen de 5 zile de la înregistrarea fiscală, să transmită o copie de pe certificatul de înregistrare fiscală primarului unităţii administrativ teritoriale/sectorului municipiului Bucureşti în a cărei/cărui rază teritorială îşi desfăşoară efectiv activitatea entitatea respectivă. Plătitorii de salarii şi de venituri asimilate salariilor au obligaţia să organizeze şi să conducă contabilitatea astfel încât aceasta să reflecte impozitul aferent veniturilor fiecărei luni, calculat, reţinut şi virat, pe fiecare entitate care intră sub incidenţa prezentului alineat, mai prevede proiectul.