Aeroportul internaţional Oradea a anunţat că au început lucrările de extindere a terminalului de pasageri, de la circa 3.000 de metri pătraţi la aproximativ 12.500 mp, fără să se închidă însă traficul în cele şase luni ale proiectului, finanţat cu 177,5 milioane de lei, din fonduri europene.
‘Prin această investiţie, Aeroportul Oradea va deservi toţi pasagerii într-un singur terminal, eliminând inconvenienţele cauzate de operarea pe două terminale şi îmbunătăţind eficienţa operaţională. Terminalul va fi dimensionat la 400 pasageri/oră pe fiecare din cele 4 fluxuri: plecări interne/externe şi sosiri interne/externe. Dimensionarea este gândită şi în perspectiva aderării României la Spaţiul Schengen, fluxurile interne urmând să deservească atunci zborurile către destinaţii din Spaţiul Schengen,’ se arată în comunicatul aeroportului.
Noile construcţii se vor dezvolta preponderent la parter, având în unele zone şi etaj/mezanin. Pe lângă fluxurile aeroportuare se vor realiza spaţii comerciale, birouri pentru personalul administrativ, handling, de securitate şi pentru reprezentanţii instituţiilor cu atribuţii de control: Poliţia de Frontieră, SRI şi Vamă.
Investiţia mai prevede extinderea suprafeţelor betonate din faţa terminalului pentru a facilita accesul pasagerilor, a personalului şi a utilajelor aeroportuare, extinderea drumului de acces şi a parcării (capacitate de 320 de locuri) şi alte lucrări conexe.
Totodată, Aeroportul Oradea îşi va spori eficienţa energetică prin implementarea unui sistem de încălzire pe bază de agent geotermal şi a unei centrale fotovoltaice de producere a energiei electrice.
Pe perioada de execuţie a lucrărilor, timp de şase luni, pasagerii vor fi deserviţi în terminalul nr. 2 (vechi), a cărui capacitate a fost mărită prin amenajarea de către antreprenorul general a unor spaţii temporare pentru fluxurile de sosire.
În următoarele săptămâni, vor fi realizate lucrări de pregătire a terenului pe care va fi construit terminalul. De asemenea, vor fi turnate fundaţiile pe care vor fi amplasaţi stâlpii de susţinere ai noului terminal. Cadenţa preconizată este de 10 fundaţii complete pe zi. În această săptămână, antreprenorul general, SSAB-AG, va începe forarea celor 180 de piloţi proiectaţi, iar după această etapă, se va trece la amplasarea stâlpilor şi a structurii metalice.
Valoarea totală a proiectului ‘Extinderea şi eficientizarea terminalului de pasageri nr. 1 al Aeroportului Oradea’ este de 177.586.964,51 lei, fără TVA. Lucrările sunt executate de Asocierea SC SSAB-AG SA (în calitate de lider), SC BEMEL AG SRL, SC ACA ZOORK SRL. Finanţarea este asigurată din fonduri europene, prin Programul Operaţional Infrastructură Mare 2014 – 2020, pe Axa Prioritară 2: Dezvoltarea unui sistem de transport multimodal de calitate, durabil şi eficient.
Conducerea Aeroportului a reamintit că mai sunt în lucru alte două proiecte importante finanţate cu fonduri europene, ‘Dezvoltarea şi modernizarea infrastructurii aeroportuare la Aeroportul Oradea’ şi ‘Creşterea gradului de siguranţă şi securitate la Aeroportul Oradea’.