Lucrările de modernizare a Portului Brăila, realizate în cadrul unui proiect cu finanţare europeană în valoare de peste 24 milioane de euro, sunt finalizate în procent de 70%, a anunţat, marţi, directorul general al Companiei Naţionale ‘Administraţia Porturilor Dunării Maritime’ SA Galaţi, Marcela Costea.
‘Obiectivul general al proiectului îl constituie modernizarea şi dezvoltarea Portului Brăila în vederea oferirii de condiţii optime pentru transportul naval de mărfuri, cu scopul de a promova mobilitatea durabilă la nivel naţional, regional şi local, capabil să asigure legături rapide şi eficiente cu pieţele internaţionale, asigurând totodată o infrastructură portuară la standarde europene în acord cu practicile şi politicele UE şi în contextul obiectivului specific POIM Creşterea volumului de mărfuri tranzitate prin terminale intermodale şi porturi’, a declarat Costea, în cadrul unei conferinţe de presă organizate pentru a prezenta stadiul de implementare a proiectului.
Proiectul ‘Port Brăila- Lucrări de infrastructură a sectorului portuar din incinta Bazin Docuri’ este cofinanţat din Fondul European de Dezvoltare Regională prin Programul Operaţional Infrastructură Mare 2014-2020 şi are o valoare de 121.165.000 lei (24.478.000 euro), din care finanţarea UE este de 86.696.000 lei (17.514.000 euro).
Lucrările sunt executate de asocierea formată din Hercules SA (lider) & Concivia SA & Interconstruct SRL în calitate de antreprenor, alături de TPF Inginerie SRL, în calitate de supervizor, ordinul de începere a lucrărilor aferente acestui proiect fiind dat în martie 2022.
Realizarea acestui proiect va avea ca efecte: scăderea timpului de acostare a navelor cu circa 10% faţă de situaţia actuală; creşterea cantităţilor de mărfuri vehiculate cu circa 15% faţă de situaţia actuală; rezistenţa mai mare a cheului la acostări, ceea ce conduce la cheltuieli reduse cu mentenanţa danelor respective cu circa 10% faţă de situaţia actuală; prin soluţia mixtă combi-wall de la mol cresc rezistenţa mecanică şi stabilitatea, precum şi siguranţă şi accesibilitatea în exploatare, ceea ce conduce la economii în ceea ce priveşte cheltuielile de întreţinere şi exploatare în timp; la Danele 37, 38 se vor reduce cheltuielile de întreţinere periodică.
În prezent, prin Portul Brăila se derulează un trafic mediu anual de mărfuri de circa 870.000 tone/an (valoare estimată în analiza cererii la nivelul anului 2019).
Urmare a implementării proiectului, se estimează că traficul de mărfuri va creşte cu circa 8% până în anul 2024 şi cu circa 23% (comparativ cu anul 2019) în anul 2030. AGERPRES / (AS – autor: Ecaterina Ignat, editor: Anamaria Constantin)