Acasă55Cameră: Se constituie Unitatea centrală de interoperabilitate a sistemelor de informaţii din...

Cameră: Se constituie Unitatea centrală de interoperabilitate a sistemelor de informaţii din Uniunea Europeană

Camera Deputaţilor a adoptat, miercuri, proiectul privind asigurarea cadrului pentru interoperabilitatea dintre sistemele de informaţii ale Uniunii Europene în domeniul frontierelor şi vizelor, al cooperării poliţieneşti şi judiciare şi al azilului şi migraţiei.

Proiectul prevede constituirea Unităţii centrale de interoperabilitate a sistemelor de informaţii a Uniunii Europene, organism fără personalitate juridică, la nivelul Direcţiei Generale pentru Comunicaţii şi Tehnologia Informaţiei din cadrul Ministerului Afacerilor Interne.

Printre atribuţiile acestei unităţi se află: coordonarea activităţilor de implementare, la nivel naţional, a conceptului de interoperabilitate a sistemelor de informaţii a Uniunii Europene şi dezvoltarea ulterioară a acestuia, monitorizarea permanentă a îndeplinirii angajamentelor rezultate din implementarea arhitecturii sistemelor de informaţii şi acordarea de sprijin de specialitate, după caz, asigurarea reprezentării României în relaţia cu instituţiile Uniunii Europene pe problematica interoperabilităţii sistemelor de informaţii ale Uniunii Europene.

Posturile necesare constituirii Unităţii centrale interoperabilitate se asigură prin suplimentarea numărului de posturi aprobat Direcţiei Generale pentru Comunicaţii şi Tehnologia Informaţiei din numărul total de posturi aprobat Ministerului Afacerilor Interne.

Actul normativ mai vizează stabilirea autorităţilor care intră în sfera definiţiei conceptului de ‘autoritate poliţienească’, acestea fiind Poliţia Română, Jandarmeria Română, Poliţia de Frontieră Română şi Inspectoratul General pentru Imigrări.

De asemenea, proiectul mai stabileşte autorităţile care vor avea acces la Portalul european de căutare (ESP) în scopul accesării/gestionării sistemelor de informaţii ale Uniunii Europene, identificarea autorităţilor desemnate în sensul regulamentelor europene din acest domeniu şi anume: Poliţia Română, Poliţia de Frontieră Română, Direcţia Generală de Protecţie Internă şi Direcţia Generală Anticorupţie, din subordinea Ministerului Afacerilor Interne, Serviciul Român de Informaţii, Serviciul de Informaţii Externe, Ministerul Apărării Naţionale, prin Direcţia Generală de Informaţii a Apărării, Serviciul de Protecţie şi Pază, Ministerul Public, prin Parchetul de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie şi structurile şi unităţile subordonate acestuia, Autoritatea Vamală Română,

Proiectul mai prevede desemnarea Autorităţii Naţionale de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal în calitate de autoritate de supraveghere în sensul regulamentelor UE.

Totodată, proiectul vizează reglementarea accesului la registrul comun de date de identitate (CIR), prin desemnarea autorităţilor poliţieneşti competente, desemnarea autorităţilor cu drept de acces la datele stocate în detectorul de identităţi multiple (MID), desemnarea operatorilor de date cu caracter personal, precum şi modalitatea de soluţionare a cererilor de acces, rectificare, ştergere şi restricţionare a prelucrării datelor formulate de către persoanele vizate.

Camera Deputaţilor este for decizional.

Citește și:

Activează Notificările OK No thanks