Inspectoratul Teritorial de Muncă (ITM) Covasna a aplicat o amendă şi peste 60 de avertismente unor agenţi economici din domeniul turismului şi alimentaţiei publice, în urma unor controale desfăşurate în acest an, ce au vizat respectarea normelor de securitate şi sănătate în muncă.
Potrivit conducerii instituţiei, printre neregulile constatate s-au numărat lipsa controlului medical şi nemarcarea corespunzătoare a unor locuri potenţial periculoase.
‘Inspectoratul Teritorial de Muncă Covasna a efectuat un număr de 34 de controale la 34 agenţi economici din judeţ cu obiectele de activitate vizate de campanie. Au fost constatate un număr de 64 de deficienţe şi au fost dispuse un număr de 64 măsuri. Deficienţele constatate au fost sancţionate cu 63 de avertismente şi o amendă în valoare de 4.000 de lei. Principalele neconformităţi constatate au fost: lipsa controlului medical prin medic de medicina muncii, lipsa buletinului de verificare a instalaţiei electrice, lista de acordare a echipamentelor de protecţie individuală incompletă, locurile cu pericol de împiedicare nu sunt marcate corespunzător, uşile batante nu au un panou transparent, semnalizarea de securitate şi sănătate în muncă nu este realizată în toate locurile de muncă’, se arată într-un comunicat de presă remis, vineri, AGERPRES.
Conducerea ITM Covasna a precizat că acţiunile de control s-au derulat în cadrul unei campanii naţionale ce a avut ca scop eliminarea sau diminuarea riscurilor la care pot fi expuşi lucrătorii din aceste domenii.
‘Activitatea agenţilor economici în domeniul turismului şi al serviciilor de alimentaţie publică acoperă la nivelul naţional o gamă largă de activităţi diferite incluzând hotelurile, restaurantele, serviciile fast-food, cantinele, cafenelele, cofetăriile, etc (…) Securitatea, sănătatea în muncă a lucrătorilor din acest domeniu trebuie să fie permanent în atenţia angajatorilor deoarece aceştia sunt expuşi la o serie întreagă de riscuri de accidentare la locul de muncă, după cum urmează: arsuri termice, tăieturi, înţepături, riscuri electrice, căderi la acelaşi nivel prin alunecare sau împiedicare, durata excesivă a timpului de lucru şi orare atipice, muncă fizică dificilă, activităţi repetitive, medii de muncă în care există temperaturi înalte sau scăzute, expunere la niveluri ridicate de zgomot, echipamente de muncă incorect utilizate, contactul continuu cu clienţii, manipularea manuală a maselor etc. Această campanie şi-a propus să elimine sau să diminueze riscurile şi să accentueze, pe cât posibil, modul în care riscurile specifice sunt combătute la sursă, urmărindu-se şi modul în care au fost îndeplinite măsurile dispuse cu ocazia controalelor anterioare, acolo unde a fost cazul. Campania s-a derulat pe parcursul trimestrelor I-III din an’, se mai arată în comunicat.