Consiliul Judeţean Bihor a aprobat, miercuri, în şedinţa extraordinară de îndată, indicatorii tehnico-economici actualizaţi ai Drumului expres Arad – Oradea, a informat instituţia într-un comunicat.
‘După ce va fi predat proiectul tehnic la sfârşitul lunii noiembrie şi după finalizarea auditului de siguranţă rutieră al proiectului tehnic, iar mai apoi aprobarea Hotărârilor de Guvern privind indicatorii tehnico-economici şi exproprierea terenurilor afectate, în luna decembrie ne propunem să organizăm procedura de licitaţie pentru selectarea constructorilor’, a declarat, miercuri, într-o conferinţă de presă, preşedintele Consiliului Judeţean, Ilie Bolojan.
Drumul expres Arad – Oradea va avea o lungime 120,1 km, cu patru benzi de circulaţie, la care se adaugă legăturile cu principalele oraşe de pe traseu. În judeţul Bihor, proiectul prevede trei noduri importante: nodul rutier din Oradea, drumul de legătură cu oraşul Salonta (judeţul Bihor), de 5 km, şi drumul de legătură cu punctul de trecere a frontierei cu Ungaria (Salonta – Bekescsaba), de 9,85 km.
‘În Oradea este cel mai important nod rutier din judeţul Bihor, având două direcţii principale, respectiv legătura cu Sântandrei şi drumul expres care pleacă spre Arad, printre Sântandrei şi Oradea, spre localitatea Livada. Asigură, de asemenea, legătura cu Oradea şi zona metropolitană, pe axa Sântandrei – Giriş – Toboliu. Al doilea element important este zona de la Salonta. Există un nod rutier care este situat la intersecţia dintre drumul expres şi drumul judeţean 795 de la Salonta înspre Tinca, iar pentru a evita tranzitarea Municipiului Salonta de către cei care vin, de exemplu, dinspre Arad, s-a aprobat un drum de legătură. Un alt nod rutier important este joncţiunea cu drumul expres din Ungaria spre Bekescsaba, cei aproximativ 10 km, unde se va amenaja un punct de trecere a frontierei şi o parcare’, a explicat, în conferinţă de presă, preşedintele CJ Bihor.
Lungimea totală a noului drum, inclusiv cu legătura din Arad de aproximativ 3 kilometri, va fi de 138 de kilometri. Traseul va cuprinde 86 de poduri şi pasaje, pentru a se respecta regulile de biodiversitate din zona Salonta – Chişineu Criş.
Lucrările vor fi împărţite în trei tronsoane: Oradea – Salonta, Salonta – Chişineu Criş şi Chişineu Criş – Arad. Valoarea totală estimată a proiectului, conform studiului de fezabilitate, este de 11,7 miliarde de lei, inclusiv TVA, finanţare asigurată prin POIM, iar durata de execuţie propusă este de 24 de luni.