Primarul general al Capitalei, Nicuşor Dan, anunţă că a fost lansată licitaţia pentru elaborarea studiului de fezabilitate aferent Drumului Radial 3 – Giuleşti Expres.
Acesta va face legătura între municipiul Bucureşti şi localităţile Chitila, Dragomireşti – Vale şi Săbăreni, scrie edilul general, pe Facebook.
‘Drumul Radial 3 – Giuleşti Expres va avea o lungime de aproximativ 10,5 km, 4 benzi de circulaţie, câte două pe fiecare sens, şi va conecta Calea Giuleşti cu Centura Capitalei (DNCB), viitoarea Autostradă A0 şi localităţile Chitila, Dragomireşti – Vale şi Săbăreni. Prin execuţia acestui drum se vor realiza noi legături pentru intrări şi ieşiri din Capitală, care vor optimiza şi decongestiona zonele cu trafic aglomerat de pe Calea Giuleşti, DNCB şi Şoseaua Bucureşti – Târgovişte’, precizează Nicuşor Dan.
Valoarea totală estimată pentru realizarea studiului de fezabilitate este de maxim 21 milioane lei fără TVA, cu termen de execuţie de 17 luni, iar finanţarea este asigurată prin Programul Transport 2021-2027. Termenul limită pentru depunerea ofertelor este 11 decembrie.
Conform anunţului publicat pe SEAP, componenta financiară a ofertei va avea o pondere de 40%, iar aspectele tehnice vor totaliza 60%. Caietul de sarcini şi documentaţia au fost lansate în SEAP de Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară Zona Metropolitană Bucureşti.
Pe 13 octombrie, Robert Dobre, director în ministerul Transporturilor şi Infrastructurii, declara că jumătate dintre cele zece drumuri radiale, care vor continua marile bulevarde din Bucureşti şi vor merge spre Centura A0, sunt deja în curs de proiectare. El anticipa că primele lucrări vor începe undeva la finele anului viitor.
‘Există finanţare, undeva la un miliard de euro, şi, foarte important, jumătate dintre ele deja sunt în curs de proiectare. Anticipăm că pentru primul drum radial lopata în pământ ar fi undeva la sfârşitul anului viitor’, a spus Dobre.
Directorul în MTI a explicat că aceste drumuri sunt importante pentru că vin cu un nou concept: nu doar că vor scoate traficul din oraş foarte rapid, dar o vor face ‘într-o manieră mult mai elegantă, mult mai prietenoasă cu mediul şi mult mai aproape de politicile actuale’.
Fiecare dintre aceste drumuri, pe ambele sensuri, va avea staţii de încărcare electrică, piste de bicicletă pe o parte sau pe alta a drumului şi trotuare.
‘Şi aşa, doar ca o imagine de ansamblu, înseamnă, dacă vreţi, drumuri pe patru benzi, deci la nivel de un fel de drum expres, fără intersecţii la nivel, fără semafoare, nişte drumuri rapide’, a spus el.
În aprilie, au fost semnate primele contracte pentru elaborarea studiilor de fezabilitate a două drumuri radiale, fiecare având un termen de execuţie de 12 luni. Drumul Radial 1 -Vest Expres va avea o lungime de aproximativ 9 kilometri şi va face conexiunea Bd. Timişoara – Centura Capitalei ( DNCB) -A0 – Darvari (Ilfov). Documentaţia tehnică va fi întocmită de Asocierea Explan SRL – Geologic Site SRL – DP Consult SA. Valoarea contractului este de 12.639.864 lei fără TVA.
Drumul Radial 9 – Sud Expres va avea o lungime de aproximativ 13,9 km şi va face conexiunea Vidra (Ilfov) – Autostrada A0 – DNCB – Bulevardul Metalurgiei/Gara Progresu. Documentaţia tehnică va fi întocmită de Asocierea DP Consult SRL (Leader) – Explan SRL – Geologic Site SRL. Valoarea contractului este de 16.317.450 lei fără TVA.
În luna iulie a fost anunţat câştigătorul licitaţiei pentru întocmirea documentaţiei privind Drumul Radial 4 – Nord Expres, care va face conexiunea între Corbeanca şi Bucureşti, pe ruta Autostrada A0 – DNCB – Bulevardul Poligrafiei. Contractul de 13,8 milioane de lei fără TVA.
La finele lunii septembrie, Nicuşor Dan anunţa că documentaţia aferentă Drumului Radial 10, care va face legătura între oraşul Măgurele şi municipiul Bucureşti, va fi întocmită de Asocierea DP Consult SRL (Leader) – Explan SRL, care a câştigat licitaţia organizată în acest scop.