Lansarea noilor modele Ford Transit Courier şi Ford Tourneo Courier reprezintă o reuşită majoră pentru industria auto românească, a declarat prim-ministrul Marcel Ciolacu, subliniind că orice investiţie mare în economia românească trebuie susţinută.
Şeful Executivului s-a întâlnit, marţi, cu reprezentanţii conducerii Ford Otosan şi a vizitat fabrica din Craiova, în contextul lansării noilor modele Ford Transit Courier şi Ford Tourneo Courier.
‘Am fost mai devreme şi am văzut trei hale de producţie. M-a impresionat atât nivelul tehnologic, cât şi profesionalismul tuturor angajaţilor care lucrează aici. Mai mult, am făcut un test-drive cu noul Turneo şi vreau să spun că sunt mândru că o asemenea maşină, care poate rivaliza cu orice model concurent produs în altă fabrică a lumii, se face aici, la noi, în România. (…) Este o maşină cu un brand american, dar în mod clar cu suflet oltenesc! Nu spun asta doar pentru că se vede că s-a pus mult suflet în tot ceea ce s-a făcut aici. O spun mai ales pentru că la Craiova există şi fabrica de motoare, iar motorul este practic sufletul oricărei maşini’, a declarat Marcel Ciolacu.
El a subliniat că la Craiova există ‘o tradiţie îndelungată a priceperii, a talentului, a muncii susţinute şi bine făcute’.
‘Eu am prins şi ceea ce se fabrica pe vremuri, aici, la Craiova – mai întâi, vechiul Oltcit de pe vremea comunismului, iar apoi, după Revoluţie, maşinile Daewoo. Asta arată că există aici o tradiţie îndelungată a priceperii, a talentului, a muncii susţinute şi bine făcute. Iar valoarea muncii dumneavoastră este reflectată de faptul că producţia realizată în 2022 de uzina Ford reprezintă cel mai ridicat volum din istoria fabricii din Craiova, luând în calcul şi perioadele Oltcit şi Daewoo. Şi sunt convins că anul acesta veţi depăşi acest record’, a adăugat Ciolacu.
Premierul a punctat că uzina de la Craiova, rezultat al unui parteneriat strategic turco-american, reprezintă, deja, un proiect de succes.
‘Uzina de aici este rezultatul unui parteneriat strategic turco-american, încheiat anul trecut, când Ford Otosan a preluat această uzină. La acea vreme, mulţi au ridicat din sprâncene şi au fost reticenţi. Eu, nu! Cunosc foarte bine atât pragmatismul american, cât şi determinarea şi angajamentul marilor grupuri de afaceri din Turcia de a demonstra că o asemenea investiţie este una de succes. Iar cifrele – care, pentru mine, ca premier, au o mare însemnătate – arată că acest proiect este deja un mare succes: investiţii de aproape 500 de milioane de euro în următorii trei ani; recrutarea a 1.300 de salariaţi atât la uzina de maşini, cât şi la cea de motoare; creşterea capacităţii anuale de producţie la peste 270.000 de unităţi la vehicule şi la 350.000 unităţi de motoare. Aceste date demonstrează extrem de clar că România este un loc unde marile investiţii produc rezultate valoroase şi pe termen lung’, a mai spus prim-ministrul.
Potrivit acestuia, trebuie susţinută orice investiţie majoră în economia românească.
‘Din mai multe motive. În primul rând, pentru că activitatea acestei uzine produce o creştere a bunăstării nu doar în municipiul Craiova sau în judeţul Dolj, ci în întreaga regiune de sud a ţării. În al doilea rând, pentru că o mare parte dintre aceste maşini impecabile, produse de mâinile a mii de salariaţi români, sunt exportate în întreaga Europă. Asta înseamnă sute de milioane de euro care intră în România an de an. Şi, în al treilea rând, pentru că românii pot cumpăra automobile de calitate produse la noi, în România, atât pentru transportul de marfă, cât şi pentru familie. Aşadar, îi invit să cumpere noile modele. În fapt, îi invit să Cumpere Româneşte. Este cel mai bun mod de a ne arăta aprecierea faţă de rezultatul muncii performante a mii de angajaţi români în faţa căror mă înclin cu respect’, a declarat Ciolacu.
Premierul şi-a manifestat dorinţa de a fi prezent, anul viitor, şi la lansarea primelor modele electrice Ford produse în România.
‘Astfel, vom proba angajamentul comun al Guvernului României şi al mediului privat pentru a proteja mediul, pentru un viitor sustenabil, în care România să continue să joace un rol major în industria auto la nivel european’, a mai spus Marcel Ciolacu.