Cătălin Aflat, directorul Direcţiei Investiţii din Primăria Capitalei, a declarat, joi, că lucrările la linia tramvaiului 5 vor începe în scurt timp, iar pentru restul celor 11 loturi de linii de tramvai a fost semnat ordinul de începere al fazei de proiectare, care va dura şase luni.
‘Avem linia 5, care este de la Ştefan cel Mare până la Pod Băneasa, Barbu Văcărescu, reabilitare. Avem proiectul realizat şi o să fie partea de execuţie. Aşteptăm să avem autorizaţia de construire şi acolo vom putea emite ordin de începere pentru execuţie lucrări’, a precizat Cătălin Aflat la o conferinţă de presă, la care a participat alături de primarul Capitalei, Nicuşor Dan.
Potrivit şefului Direcţiei Investiţii, anul viitor, în vară, vor începe lucrări de reabilitare a liniilor de tramvai pe; lotul şase – Dimitrie Pompeiu, Şoseaua Petricani, Bulevardul Lacul Tei, Maica Domnului, Reînvierii, Strada Turmelor; lotul şapte – Gheorghe Duca, Alexandru Ioan Cuza, Calea Griviţei, Dinicu Golescu; lotul opt – Bulevardul Mărăşeşti, între Dimitrie Cantemir şi Strada 11 Iunie; lotul nouă – Bulevardul Chişinău, lotul zece – Bulevardul Basarabia, de la intersecţia cu Bulevardul 1 Decembrie, până la cap terminal Republica; lotul unsprezece – Bulevardul Expoziţiei, Aviator Popişteanu, Puţul lui Crăciun, Dornei, Strada Clăbucet; lotul doisprezece – Gara de Est, Gara Obor, Ferdinand, Şoseaua Pantelimon, Strada Baicului; lotul paisprezece – linia de acces la Depoul Titan, pe Strada Nicolae Teclu; lotul cincisprezece – Bulevardul Timişoara, între Valea Cascadelor şi terminal CET Vest.
Termenul pentru execuţia lucrărilor de modernizare a liniilor de tramvai este de un an de la ordinul de începere al fazei de execuţie.
Cătălin Aflat a mai precizat că problemele la lucrările de modernizare a liniilor de tramvai ar putea apărea în corelarea acestora cu cele la infrastructura subterană – termoficare, gaze, apă şi canalizare.
‘Un aspect foarte important pe care trebuie să-l avem în vedere este faptul că, fiind în ţesut urban, problema legată de utilităţi e una destul de mare. Trebuie să corelăm foarte bine proiectele pe care le avem în momentul de faţă pentru modernizarea liniilor de tramvai cu proiectele Primăriei pe parte de modernizare infrastructură termie, parte de apă – canal, gaze naturale. Sunt zone unde ampriza liniilor de tramvai se suprapune peste aceste proiecte şi trebuiesc corelate, pentru că primează lucrările care sunt în subteran’, a menţionat Aflat.
STB va încerca să suplinească liniile de tramvai care vor intra în modernizare cu linii navetă de autobuze. În acest scop, Societatea de Transport Bucureşti va aloca 80 de autobuze, potrivit directorului general Daniel Istrate.
‘STB este pregătit. Vom suplini cu 80 de autobuze toate căile de tramvai care vor fi afectate. Trebuie să ţineţi cont şi de cele 100 de trolee care ne vin, care au o autonomie de 30 de kilometri. Împreună cu TPBI, vom stabili trasee, astfel încât să asigurăm fluxul de călători’, a declarat Daniel Istrate.
Municipalitatea va lansa licitaţia şi pentru proiectarea şi execuţia liniei de tramvai din Prelungirea Ghencea.