AcasăStiri generaleCameră/Proiectul cu privire la campaniile de informare menite să prezinte efectele nocive...

Cameră/Proiectul cu privire la campaniile de informare menite să prezinte efectele nocive ale consumului de droguri – adoptat

Plenul Camerei Deputaţilor a adoptat, marţi, o propunere legislativă potrivit căreia Consiliul Naţional al Audiovizualului este autorizat să emită decizii cu caracter de norme de reglementare referitoare la informaţiile şi comunicatele pe tema consecinţelor consumului de droguri în rândul cetăţenilor.

Propunerea legislativă are ca obiect de reglementare completarea Legii nr.504/2002, în sensul instituirii posibilităţii de organizare, prin intermediul radiodifuzorilor, a unor campanii de informare publică, menite să prezinte efectele nocive ale consumului de droguri.

Potrivit proiectului de lege, Consiliul Naţional al Audiovizualului este autorizat să emită, în aplicarea dispoziţiilor prezentei legi, decizii cu caracter de norme de reglementare în vederea realizării atribuţiilor sale prevăzute expres în prezenta lege şi, cu precădere, cu privire la transmiterea informaţiilor şi a comunicatelor oficiale ale autorităţilor publice cu privire la consecinţele consumului de droguri în rândul cetăţenilor.

‘Comunicările audiovizuale cu caracter educativ privind consecinţele dăunătoare ale consumului de droguri şi importanţa combaterii acestui fenomen trebuie să respecte următoarele condiţii: să informeze cetăţenii cu privire la consecinţele dăunătoare ale consumului de droguri, să informeze cetăţenii cu privire la existenţa centrelor de dezintoxicare pentru consumatorii de droguri, să prevină cetăţenii cu privire la posibilitatea inserării diverselor substanţe cu efecte psihedelice în paharele de băutură lăsate nesupravegheate în localuri, cluburi sau alte spaţii aglomerate, să fie adaptate la strategiile statului român în privinţa combaterii consumului şi traficului de droguri’, se arată în proiect.

Conţinutul şi elaborarea mesajelor educative se stabilesc de către Consiliu după consultarea cu organismele care sunt implicate în combaterea consumului şi traficului de droguri. Consiliul iniţiază discuţii cu radiodifuzorii în vederea pregătirii campaniei de informare publică şi selectează posturile de radio şi de televiziune aflate în jurisdicţia României care deţin licenţă audiovizuală şi au avut în structura de programe emisiuni informative, în ordinea audienţei, pentru publicul ţintă cu vârste între 10 şi 50 de ani, ca medie pe tot anul anterior desfăşurării campaniei, mai subliniază actul normativ.

Acesta prevede, de asemenea, că CNA trimite, cu 30 de zile înainte de data începerii campaniei de informare publică, posturilor de radio şi de televiziune selectate materialele de informare în scopul adaptării acestora la grila de programe.

‘Pentru localităţile în care populaţia minoritară depăşeşte procentul de 10% din totalul populaţiei, Societatea Română de Televiziune, respectiv Societatea Română de Radiodifuziune vor difuza mesajele stabilite de Consiliu şi în limbile respectivelor minorităţi. În termen de 60 de zile de la data finalizării fiecărei campanii de informare, Consiliul publică un raport de monitorizare care conţine numărul zilnic de difuzări ale spoturilor de informare de către posturile de radio şi de televiziune selectate, intervalele orare de difuzare, precum şi impactul pe care întreaga campanie l-a avut, măsurat prin rata audienţei calculate pentru fiecare post de radio şi de televiziune în parte’, menţionează proiectul de lege.

Camera Deputaţilor este primul for sesizat cu privire la acest proiect, iar Senatul este cameră decizională.

Citește și:

Activează Notificările OK No thanks