Decanul Facultăţii de Jurnalism şi Ştiinţele Comunicării din cadrul Universităţii din Bucureşti, Antonio Momoc, şi-a lansat cartea ‘Comunicare politică şi Internet. Populism şi criza democraţiei liberale’ despre inteligenţă artificială, algoritmi şi platforme digitale şi impactul revoluţiei tehnologice asupra jurnalismului şi comunicării publice.
Antonio Momoc a scris, miercuri, pe Facebook, că volumul este rezultatul cercetărilor sale efectuate anul trecut, în perioada stagiului Fulbright, când a luat interviuri jurnaliştilor şi profesorilor americani despre modelul media alternativ. El a precizat că o altă tematică abordată a fost criza modelului actual neoliberal al presei.
Antonio Momoc a punctat că a continuat studiul în ţară, analizând mediul jurnalistic şi social.
‘Calitatea democraţiei depinde de libertatea şi profesionalismul presei în serviciul public, iar criza modelului neoliberal actual este generată de tehnologie, de criza economică şi de presa ca afacere, de criza de încredere în jurnalism şi jurnalişti. Dacă avem motive de optimism sau nu, este una din mizele cărţii’, a adăugat Antonio Momoc.
Volumul a apărut la editura Tritonic.