Reprezentanţii Partidului REPER consideră justificat protestul transportatorilor şi agricultorilor, susţinând că ‘incompetenţa’ actualului Guvern riscă să blocheze activitatea în cele două sectoare importante ale economiei.
Într-un comunicat de presă transmis joi, Partidul REPER cere Guvernului să intervină cu programe de sprijin urgent în cele două sectoare.
Conform REPER, după ratarea obţinerii unei date clare pentru aderarea la Schengen terestru la finalul anului trecut, măsură care ar fi ridicat o parte din presiunea pusă pe transportatorii şi producătorii români, protestul spontan al transportatorilor şi fermierilor români este un semnal că e nevoie de sprijin guvernamental rapid pentru ca cele două sectoare să poată să rămână competitive.
‘Protestul este o acţiune justificată în contextul în care deciziile coaliţiei PSD-PNL au pus presiune mare şi au îngreunat activitatea din agricultură şi transporturi. Pentru a face faţă la toate taxele şi impozitele cerute de stat, profesioniştii din domeniu au făcut împrumuturi imense, pe care acum nu mai au cum să le susţină. În plus, seceta din anul 2023 a contribuit şi mai mult la dezastrul din sectorul agriculturii, mai ales în contextul în care statul nu investeşte deloc într-un sistem integrat naţional de irigaţii. Guvernul trebuie să intervină acum cu câteva măsuri clare’, a declarat deputatul REPER Cristian Ichim, membru în comisia de Transporturi a Camerei Deputaţilor.
Potrivit acestuia, agricultorii românii au nevoie de sprijin mai mare pentru achiziţia de tehnică agricolă, iar poliţele RCA pentru utilajele agricole ar trebui calculate după o altă formulă.
‘În ceea ce priveşte transportatorii, coaliţia de la guvernare ar trebui să caute soluţii pentru reducerea accizei la motorină şi benzină şi pentru amânarea plăţii taxelor şi impozitelor de către firmele de transport rutier, pentru a le oferi sprijin în cadrul fluxului de bani. Totodată, este nevoie să se intervină pentru introducerea unor ajutoare de minimis destinate transporturilor comerciale, după modelele existente în UE, şi obligativitatea indexării tarifului de transport cu costul motorinei la fiecare săptămână’, a transmis deputatul.