„Toată amestecătura aia de norme din proiectul de OUG = pârghii de fraudare. S-au făcut ei că se ceartă pe comasare ca să amâne punerea în consultare a OUG până în ultima zi. Mimează şi democraţia şi fac dezbatere publică pe OUG marți, 05.03.2024, începand cu ora 9.00″, scrie avocata Elena Radu pe activenews.ro.
Birouri electorale unice (pentru ambele alegeri): nu se poate!
Combinare Lege nr. 33/2007 (europarlamentare) cu Lege nr. 115/2015 (locale) și cu Lege 208/2015 (parlamentare): nici gând!
Modificat legislație electorală cu mult mai puțin de 1 an înainte de alegeri = încălcați taman Codul ăla de bune practici în materie electorală (despre care vorbiți voi în preambul că l-ați respecta).
1) art. 24 din proiect OUG: în privința LISTELOR ELECTORALE UTILIZATE ÎN SECȚIILE DE VOTARE, se deroga de la prevederile art. 52 alin. 5 din Legea nr. 33/2007 (europarlamentare), DUPA INCHIDEREA VOTARII, listele electorale se predau și se arhivează conform art. 121 din Legea nr. 208/2015 (parlamentare).
Ce înseamnă asta?
În legea privind europarlamentarele se prevede la art. 52 alin. (5) că listele electorale utilizate în secțiile de votare se predau Autorității Electorale Permanente pentru ca în cazul în care în 15 zile de la data validării rezultatului alegerilor, dacă se face sesizare că O PERSOANĂ A VOTAT FĂRĂ A AVEA DREPT DE VOT SAU A VOTAT DE MAI MULTE ORI ÎN ACEEAȘI ZI DE REFERINȚĂ, să se poată face verificările și să se sesizeze organele penale, dacă există indicii că persoana respectivă a săvârșit infracțiunea de fraudă la vot. Termenul de verificare este de 6 aluni (după care listele SE ARHIVEAZĂ ELECTRONIC).
În proiectul de OUG, zic că nu se mai aplică articolul ăsta la ”comasatele din 2024” (europarlamentare + locale) și că se aplică art. 121 din Legea nr. 208/2015 (parlamentare), conform căruia listele se predau prefecților carele păstrează în arhivă 3 luni, după care SE TOPESC (se distrug).
Așa că derogarea de la art. 24 din proiectul de OUG înseamnă că:
– NU se mai poate face sesizare că O PERSOANĂ A VOTAT FĂRĂ A AVEA DREPT DE VOT SAU A VOTAT DE MAI MULTE ORI ÎN ACEEAȘI ZI DE REFERINȚĂ;
– Listele de la alegerile europarlamentare NU SE MAI ARHIVEAZĂ ELECTRONIC, CI SE TOPESC.
2) art. 14 din proiectul de OUG: PERMITE CA MULȚI CETĂȚENI SĂ ÎȘI STABILEASCĂ ACUM REȘEDINȚA ÎN CIRCUMSCRIPȚIILE ELECTORALE UNDE AU UNII NEVOIE SĂ AUBĂ VOTURI SUFICIENTE SAU POATE CHIAR TURISMUL ELECTORAL (să voteze la mai multe secții)
În legea privind alegerile locale, la art. 18 alin 4 ind. 1 se prevede că ”Cetățenii care ȘI-AU STABILIT REȘEDINȚA în circumscripția electorală DE MAI PUȚIN DE 6 LUNI înaintea datei scrutinului ÎȘI VOR PUTEA EXERCITA dreptul de vot DOAR în comuna, orașul, municipiul sau subdiviziunea administrativ-teritorială a municipiului ÎN CARE ÎȘI AU DOMICILIUL”.
Prin proiectul de OUG termenul de 6 luni se reduce la 60 zile.
Ce înseamnă asta?
Că de acum și până pe 8 aprilie 2024 (9 iunie 2024 minus 60 zile), în funcție de ”prognoze” mulți cetățeni să își stabilească REȘEDINȚA în circumscripțiile unde estimează PNL și PSD că nu au suficiente voturi ca să obțină câte mandate au nevoie, nefiind obligați să voteze numai unde își au DOMICILIUL.
Mai mult, cei care până pe 8 aprilie 2024 își schimbă REȘEDINȚA pot să voteze oriunde, chiar de mai multe ori, nu numai în localitatea de DOMICILIU. Asta cu atât mai mult cu cât (așa cum am arătat la pct 1) se și abrogă implicit posibilitatea de a sesiza AEP că unii au votat de mai multe ori, iar AEP să fie obligată să verifice și să sesizeze organele penale, dacă constată că așa e.
3) art. 33: se DEROGĂ de la prevederile Codului administrativ privind:
– ÎNCETAREA DE DREPT A MANDATELOR PRIMARILOR în cazul în care acesta pierde, prin demisie, calitatea de membru al partidului politic sau al organizației minorității naționale pe a cărei listă a fost ales;
– ÎNCETAREA DE DREPT A MANDATULUI PREȘEDINTELUI CONSILIULUI JUDEȚEAN în cazul în care acesta pierde, prin demisie, calitatea de membru al partidului politic sau al organizației minorității naționale pe a cărei listă a fost ales,
ÎN CAZUL ÎN CARE ACESTIA ISI DAU DEMISIA DIN PARTIDUL DIN CARE FAC PARTE ACUM DUPĂ DATA DE 8 APRILIE 2024 (9 iunie 2024 minus 60 zile), LE ÎNCETEAZĂ MANDATELE DE PRIMAR/PRESEDINTE AL CONSILIULUI JUDETEAN ABIA CAND INCEPE MANDATUL NOILOR ALESI (adică 27 septembrie 2024, după cum au scris în proiectul de OUG la art. 34).
Ce înseamnă asta?
În preajma depunerii candidaturilor la locale, între 7 aprilie 2024 (cu 60 zile înainte de 09 iunie 2024) și 30 aprilie 2024 (cu 40 zile înainte de data alegerilor), în funcție de cum are nevoie PSD și PNL de voturi în unele localități în care sunt bine văzuți primarii actuali sau președinții consiliilor județene, PNL ÎI CUMPĂRĂ PE ACEȘTIA ȘI LE CER SĂ SE ÎNSCRIE LA EI ÎN PARTID, ÎI PROPUN PE EI CA PRIMARI, CA SĂ LE ADUCĂ VOTURI LA EUROPARLAMENTARE.
Termenul de depunere a candidaturilor pentru europarlamentare este ”cel mai târziu cu 60 de zile înainte de ziua” alegerilor.
Termenul de depunere al candidaturilor la locale este ”cel mai târziu cu 40 de zile înainte de data alegerilor”.
Așa că prevederea de la art. 33 din proiectul de OUG: ”cu mai puțin de 60 zile înainte de 9 iunie și până la data intrării în exercițiul mandatului de către primarul ales/președintele consiliului județean ales în anul 2024” nu este degeaba. Această prevedere este exact pentru a îi cumpăra pe primari/președinții consiliilor județene ca să se înscrie în PSD/PNL și să le aducă voturi pentru europarlamentare.
Dovadă în acest sens stau și:
– mențiunile din preambulul proiectului de OUG:
” luând în considerare faptul că, în lipsa unor reglementări, în situația în care un primar acceptă candidatura din partea unui alt partid politic față de partidul politic pe a cărui listă a fost ales devine aplicabil cazul de încetare de drept a mandatului, situație în care se poate regăsi și un președinte de consiliu județean” ;
”prin faptul că aleșii locali pot motiva cetățenii să se prezinte într-un număr mai mare la urne și să-și
exprime opțiunile de vot”,
– mențiunile din nota de fundamentare a OUG:
” alin. 160 alin. (1) lit. h) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019 … prevăd, drept caz de încetare de drept a mandatului primarului, „pierderea, prin demisie, a calității de membru al partidului politic sau al organizației minorității naționale pe a cărei listă a fost ales”. Totodată, dispozițiile art. 8 alin. (2) din Legea nr. 14/2003 a partidelor politice, republicată, prevede că „înscrierea unei persoane într-un alt partid politic constituie de drept demisie din partidul al cărui membru a fost anterior”.
În temeiul prevederilor Legii nr. 115/2015 … un candidat, care nu candidează ca independent, se regăsește pe o listă de candidați a unui partid politic în calitate de membru al acestuia.
Precizăm că art. 47 alin. (5) din Legea nr. 115/2015 prevede că declarația de acceptare a candidaturii cuprinde și „apartenența politică a candidatului”.
Astfel, în lipsa unor reglementării cu privire la situația prezentată, în temeiul actelor normative susmenționate, în situația în care un primar acceptă candidatura din partea unui alt partid politic față de partidul politic pe a cărui listă a fost ales devine aplicabil cazul de încetare de drept a mandatului prevăzut la art. 160 alin. (1) lit. h) din Codul administrativ. În aceeași situație se poate regăsi și un președinte de consiliu județean.
Desfășurarea la aceeași data a celor 2 tipuri de scrutin are numeroase beneficii și poate motiva cetățeni să se prezinte la urne asigurând o reprezentativitate mai mari a membrilor din România în Parlamentul European…… Mai mult, aleșii locali pot motiva cetățenii să se prezinte într-un număr mai mare la urne și să-și exprime opțiunile de vot.”
Din normele prezentate mai sus, care sunt în proiectul de OUG, se vede clar că SCOPUL REAL AL COMASĂRII ALEGERILOR este FRAUDAREA ALEGERILOR. (mai sunt și altele, însă trebuia să fac multă polologhie ca să înțelegeți. Le-am prezentat pe cele mai ”vizibile”).
În condițiile acestea, ÎN ROMÂNIA ESTE DEJA MAI RĂU DECÂT ÎN RUSIA.
Degeaba zic ei de Putin „că e dictator”. ĂȘTIA SUNT MAI DICTATORI DECÂT PUTIN ȘI FAC ORICE CA SĂ ȚINĂ CU DINȚII DE SCAUNE.
SRI – Direcția de apărare a Constituției (ăia de aveți șef necunoscut de nimeni, că e ”secret de stat” și v-ați luat atribuțiile forțelor armate pentru garantarea democrației pe care i le conferă art. 118 alin 1 din Constituție) cam ce faceți voi pe acolo?
Statul Major Al Apărării – ăia de aveți forțele armate sub voi, care sunt sub voința exclusivă a poporului român pentru garantarea democrației constituționale (conform art 118 alin 1 din Constituție) voi pe unde sunteți, de ați rămas și fără rolul constituțional pe care ar trebui să îl aveți? Dormiți pe jurământ?
ESTE DE INFORMAT TOATĂ LUMEA DE PE GLOB CÂT DE DEMOCRATICĂ nu MAI ESTE ROMANIA.
Suplimentar față de ceea ce scriam în postarea anterioară: conform proiectului de OUG, întreg sistemul electoral este modificat și poate fi manipulat de către partidele de guvernământ actuale.
STS și Institutul National de Statistica dobândesc un rol determinant în procesul electoral și rezultatele alegerilor.
Totul trece prin STS: e-mailuri, semnături electronice ale membrilor tuturor birourilor electorale, verificarea dacă ești pe listele de votare și dacă ai mai votat sau nu, serviciile de telefonie specială și de comunicații de voce și date, necesare birourilor electorale, precum și funcționarea Sistemului informatic de monitorizare a prezenței la vot și de prevenire a votului ilegal. În plus, se creează și centre operative ale SRS, ale căror informaticieni au acces în localul secțiilor de votare pentru remedierea deranjamentelor sistemelor informatice și de comunicații utilizate în procesul electoral.
Institutul Național de Statistică dobândește în atribuții:
– Prelucrarea si centralizarea rezultatelor alegerilor, cu tehnica de calcul, la nivelul tuturor birourilor electorale: central, de circumscripție, pentru centrele de votare;
– Verificarea, scanarea și centralizarea proceselor-verbale ale secțiilor de votare = Institutul Național de Statistică;
– Editarea si tipărirea proceselor – verbale privind constatarea rezultatelor alegerilor.
Institutul Național de Statistică este în subordinea Guvernului și în coordonarea prim-ministrului, prin Secretariatul General al Guvernului.
Mai mult, imprimarea buletinelor de vot se face de către Monitorul Oficial = regie autonomă sub autoritatea Camerei Deputaților.
Se poate constata că între sistemul electoral pentru alegerile europarlamentare și locale va fi gestionat de către instituțiile statului, respectiv de cei care dețin funcții sub autoritatea actualelor partide de guvernământ.
Membrii birourilor electorale: central, de circumscripție, ale secțiilor de votare devin pur ”decorativi”, deoarece este imposibil să fie specialiști și să dobândească specializarea și experiența necesară în informatică pentru a putea să verifice ce fac informaticienii Institutului National de Statistica si STS, în condițiile în care tot ce înseamnă rezultat al alegerilor se prelucrează cu tehnică de calcul.
Totodată, nici partidele și nici candidații independenți nu vor putea să aibă la toate secțiile de votare și la toate birourile electorale ca observatori, specialiști în tehnică de calcul ca să poată să verifice ce se procesează electronic.
Bine ați venit în dictatură! Aleși vor ieși cei pe care îi ”numără” STS -ul și Institutul Național de Statistică, iar unde va mai fi nevoie de niște buletine de vot va ajuta Monitorul Oficial.
Sperați într-o schimbare în anul 2024? O veți avea: dictatura pe față, la vedere!”, scrie avocata Elena Radu.
Articolul Avocata Elena Radu: „Aleși vor ieși cei pe care îi ”numără” STS -ul și Institutul Național de Statistică, iar unde va mai fi nevoie de niște buletine de vot va ajuta Monitorul Oficial. Sperați într-o schimbare în 2024? O veți avea: va fi dictatură pe față, la vedere!” apare prima dată în Ecopolitic.
Sursa: Ecopolitic.ro