Ana Loredana Predescu, deputat de Brașov și candidat la Președinția Consiliului Județean Brașov, din partea AUR, trage un semnal de alarmă privind siguranța cetățenilor și a aeronavelor de pe Aeroportul Internațional Brașov-Ghimbav.
- „În primul rând, vreau să punctez că scopul meu nu este acela de a alarma cetățenii și pasagerii, de a crea panică sau de a câștiga capital politic.
Mesajul meu, de la tribuna Parlamentului, este către instituțiile de autorizare, monitorizare și control care trebuie să intervină și să combată cu dovezi informațiile din spațiul public potrivit cărora, Aeroportul Brașov este un potențial pericol pentru pasageri și aeronave.
Solicit ferm Autorității Aeronautice Civile Române (AACR) să intervină cu celeritate, să revizuiască autorizația de funcționare a aerogării și să comunice public și transparent că nu este niciun pericol și că toate elementele vehiculate în spațiul public ca fiind breșe de securitate, au fost remediate.
Nu ne jucăm cu viețile oamenilor! Nu putem lăsa o autorizație, făcută „pe repede înainte” la ordin politic, să pună în pericol siguranța și securitatea aviației civile din România. Domnul Nicolae Stoica, directorul Autorității Aeronautice Civile Române este tot liberal, coleg cu ministrul Dezvoltării!
Domnule Veștea, ați sărăcit Brașovul și ați luat 120 de milioane de euro de la dezvoltarea localităților din județ, pentru a investi în acest aeroport care este un pericol la adresa pasagerilor și aeronavelor.
Ați sacrificat localitățile slab dezvoltate, ați lăsat mii de oameni în noroaie, fără canalizare, ați lăsat poduri în ruină, drumuri județene neasfaltate, transportul public județean nu există, bătrânii nu pot ajunge la spital, tinerii la muncă și copiii la școală, toate acestea pentru a deschide un „mare proiect”, un aeroport nefuncțional și nesigur.
În mediul online, presa de investigații prezintă informații potrivit cărora Aeroportul Brașov, inaugurat cu surle și trâmbițe de domnul Adrian Veștea, este ca un „sat fără câini”. Este un miracol că nu s-a petrecut o tragedie!”, se arată în declarație.
La momentul inaugurării, Aeroportul a fost certificat internațional fără să se respecte Regulamentul European în baza căruia a fost autorizat. SRI i-a transmis șefului AACR că sunt probleme cu zonele critice ale zonelor de securitate, controlul accesului pe aeroport, controlul de securitate al persoanelor, altele decât pasagerii, și al articolelor transportate. Conform raportului SRI, angajații firmei UTI se legitimează cu permisele de acces auto, în timp ce angajații aeroportului au acces pe baza unor legitimații fără fotografie în toate zonele de securitate cu acces restricționat.
După ce o aeronavă Dan Air a lovit un stol de păsări fiind nevoie să fie oprită la sol până când specialiști din Craiova și București au efectuat verificări tehnice (deoarece la Brașov nu există astfel de servicii), administrația aeroportului a achiziționat cu 12.000 lei, trei noi echipamente pentru îndepărtarea păsărilor, din care funcționează doar un singur tun.
Ca o încununare a „succesului”, șeful Serviciului de Securitate Aeroportuară, adus de domnul Veștea, este un fost manager de securitate la un hypermarket. Cred că e de la sine înțeles că domeniul, complexitatea și răspunderea pe care le implică această poziție, nu au nicio legătură cu trecutul profesional al acestui domn.
Potrivit unui studiu publicat de Boeing Commercial Airplanes, aproape jumătate din toate accidentele aviatice au loc în timpul apropierii finale sau aterizării, iar 14% au loc în timpul decolării.
Haideți să nu turnăm un episod din „Dezastre în aer” de pe pista aeroportului internațional Brașov-Ghimbav!
Îmi doresc doar siguranță pentru toți pasagerii, pentru personal, îmi doresc eficiență și profesionalism la standardele unui aeroport internațional. Îmi doresc să putem călători împreună cu familiile și să putem decola și ateriza în siguranță pe acest aeroport, inclusiv eu și familia mea!
Articolul Ana Loredana Predescu (AUR): Aeroportul Brașov, un potențial PERICOL pentru pasageri și aeronave apare prima dată în Ecopolitic.
Sursa: Ecopolitic.ro