Reducerea cheltuielilor reprezintă una dintre prioritățile anunțate luni de ministrul propus pentru portofoliul de la Transporturi, Ciprian Șerban, care a precizat, totodată, în cadrul audierilor din Parlament, că va discuta cu directorii companiilor din subordinea ministerului și ulterior va lua o decizie privind comasarea unor companii, acolo unde este posibil.
”Optimizarea activităților și reducerea cheltuielilor reprezintă una dintre prioritățile acestui mandat. Voi discuta cu directorii companiilor din subordinea ministerului și după aceea voi lua o decizie privind comasarea unor companii acolo unde este posibil și unde nu, reducerea cheltuielilor la companiile care nu pot fi comasate. Acestea sunt doar câteva dintre reperele mandatului pe care îl preiau astăzi și pe care, cu sprijinul dumneavoastră, sunt singur că le voi putea duce cu succes la îndeplinire”, le-a transmis Ciprian Șerban senatorilor și deputaților din comisiile reunite pentru transporturi și infrastructură.
În cadrul audierilor, acesta a precizat că România va avea, până la sfârșitul acestui an, aproape 1.500 de kilometri de drumuri de mare viteză, concomitent cu păstrarea a cel puțin 1.000 de kilometri de autostrăzi și drumuri expres în lucru până în 2030, în funcție de resursele financiare disponibile anual.
”Pentru sectorul rutier, estimez că până la sfârșitul acestui an vom atinge aproape de 1.500 de km de drumuri de mare viteză, concomitent cu păstrarea a cel puțin 1.000 de km de autostrăzi și drumuri expres în lucru până în 2030, în funcție de resursele financiare disponibile anual, cu accent pe utilizarea fondurilor europene. Astfel, până la finalul anului 2028, în România va fi finalizată integral legătura rutieră rapidă între Marea Neagră și Europa Centrală, Coridorul 4 pan-european, care tranzitează România, Constanța – Nădlac. Se va finaliza prima autostradă montană Sibiu – Pitești, care va traversa Munții Carpați, și vor fi finalizate primele tuneluri la profil de autostradă, secțiunea 4 Tigveni – Curtea de Argeș. Vor fi finalizate loturile lipsă din autostrăzile A0, A1, A7 și A8, în limita bugetului disponibil”, a afirmat Șerban.
Potrivit acestuia, în sectorul feroviar în prezent sunt în execuție diverse lucrări, respectiv 1.260 de km de cale ferată, finanțate prin fonduri europene.
”Ne propunem: refacerea constantă a infrastructurii feroviare prin asigurarea unei linii bugetare dedicate pentru anul 2025, cu creștere progresivă în următorii ani – în următorii 4 ani, România va beneficia de un total de 100 de trenuri electrice noi, la care se vor adăuga 39 de locomotive noi, 75 de locomotive și 139 de vagoane modernizate; modernizarea stațiilor de cale ferată în parteneriat cu autoritățile locale, îmbunătățirea rețelei feroviare în zona portului Constanța și, bineînțeles, dezvoltarea rețelei de metrou București-Ilfov. Nu uităm nici sectoarele naval și fluvial, unde sunt necesare lucrări de creștere a duratei de navigabilitate pe Dunăre”, a menționat ministrul propus.
În opinia sa, trebuie continuată politica descentralizării în domeniul naval, prin parteneriate între MTI și autoritățile locale. De asemenea, se impune și reorganizarea administrațiilor portuare de pe Dunăre în vederea creșterii eficienței economice și promovării descentralizării.
În sectorul aerian, viitorul ministru are în plan identificarea unor noi oportunități în piață, pentru ca acest domeniu să facă față celorlalte moduri de transport. În cazul companiei TAROM, se va continua aplicarea planului de eficientizare aprobat de Comisia Europeană.
”Ne dorim să lansăm și proceduri pentru construirea unui nou terminal pe Aeroportul Henri Coandă. Avem în vedere inclusiv dezvoltarea rețelei terminal CARGO pe aeroporturile din România”, a mai declarat Ciprian Șerban.
Sursa: AGERPRES
Sursa: Ecopolitic.ro





