Pe 10 septembrie, Dreamiconx – The Startup Sales Playbook a reunit 15 experți internaționali din 5 țări, alături de fondatori de startup-uri, specialiști în marketing și profesioniști în vânzări. Evenimentul a devenit o platformă dinamică pentru schimbul de cunoștințe, învățarea practică și construirea comunității. Cu un accent puternic pe strategiile globale de vânzări, Dreamiconx a evidențiat rolul crucial pe care îl joacă stăpânirea abilităților de vânzări în competitivitatea și extinderea internațională a startup-urilor moldovenești.
Dreamiconx este conceput în jurul nevoilor reale ale fondatorilor. Fiecare ediție abordează teme care reflectă direct provocările cu care se confruntă startup-urile tehnologice din regiune. În ultimele 18 luni, vânzările au fost identificate în mod repetat de comunitate ca fiind o problemă critică. Acest lucru a fost confirmat și de partenerii evenimentului, care au observat provocări similare în întregul ecosistem.
„Când am vorbit cu comunitatea, una dintre cele mai mari nevoi identificate a fost pentru mai mult know-how în vânzări, în special vânzări internaționale. Accesul la expertiză, sfaturi de la mentori internaționali și povești reale de succes de la alte startup-uri îi ajută pe fondatori să înțeleagă mai bine cum să crească și să se extindă”— Cristian Cerneanu, Manager Ecosistem Startup-uri, Programul Innovate Moldova
Agenda conferinței a fost construită în jurul a trei direcții cheie: generarea de clienți potențiali, achiziția și retenția clienților și studii de caz pentru startup-uri. Aceste subiecte au fost abordate prin discursuri principale, prezentări pentru startup-uri și discuții de grup, toate concepute pentru a echipa participanții cu instrumente și strategii gata de utilizare.
- Sesiunile de dimineață s-au concentrat pe generarea de clienți potențiali: de la SEO și LinkedIn la puterea poveștii fondatorului și informarea rece personalizată.
- După-amiaza a explorat procesele de vânzări, relațiile cu clienții și extinderea internațională, cu studii de caz și discuții despre valori, achiziția și retenția clienților.
Pe lângă sesiunile principale, participanții s-au implicat și în activități interactive, cum ar fi workshop-ul „Beyond the Deal: Transformarea vânzărilor într-o acțiune conștientă” condus de Igor Strechi, fondator și CTO al Purple, precum și 30 de sesiuni de mentorat unu-la-unu cu experți, oferind îndrumări personalizate și soluții imediat aplicabile.
Valoarea implicării comunității a fost subliniată de vorbitori internaționali:
„Cu cât fondatorii se implică mai mult în comunități, cu atât este mai benefic. Este o modalitate de a valida dacă ceea ce fac este corect și, în același timp, de a înțelege mai bine nevoile clienților pe care își propun să îi servească.”
— Anatolii Telchiji, director de vânzări, UiPath
„Trebuie să conectăm startup-urile cu oameni care și-au extins deja afacerile la nivel internațional. Ei trebuie să vadă acțiuni reale și exemple concrete ale companiilor care au realizat acest lucru. Acesta este modul în care pot înțelege cum să se extindă, să se extindă și să intre pe piețele globale. Acesta este motivul pentru care avem nevoie de mai multe evenimente precum Dreamiconx.”
Sursa: Ecopolitic.ro





