Camera Bilaterală de Comerț și Industrie Republica Moldova – România, în parteneriat cu Agenția de Investiții a Republicii Moldova, organizează joi cea de-a cincea ediție a Misiunii Economice a Producătorilor din Republica Moldova, un eveniment dedicat promovării parteneriatelor comerciale și investițiilor bilaterale.
Potrivit unui comunicat al organizatorilor, evenimentul este susținut de Banca Mondială și implementat de Gateway & Partners, având ca scop consolidarea relațiilor economice dintre cele două țări și facilitarea accesului companiilor românești la produse competitive, certificate pentru piața europeană.
La această ediție vor participa peste 50 de producători moldoveni din cinci sectoare strategice – produse alimentare, fructe proaspete, vinuri, mobilier și ambalaje – care vor avea sesiuni individuale de întâlniri B2B cu potențiali parteneri din România.
Producătorii prezenți sunt din domeniile: produse alimentare (12 producători, exporturi de peste 628 milioane de dolari în 2024, dintre care 22% către România); fructe proaspete (11 producători, exporturi de 66,5 milioane de dolari către România (+37% față de 2023); vinuri (10 crame de renume, exporturi de 143,5 milioane dolari în 2024 și peste 7.000 de medalii internaționale în ultimii cinci ani; mobilier (10 producători, exporturi de 146 milioane dolari, România fiind principala piață de destinație); ambalaje și produse de igienă (8 producători, exporturi de 40,6 milioane dolari, în creștere cu 11% în ultimii patru ani.
‘Această misiune economică reflectă angajamentul comun pentru o cooperare regională pragmatică și eficientă. Invităm companiile românești să exploreze noi oportunități comerciale și să descopere produse autentice, gata pentru piața europeană’, a declarat Andrei Crigan, președinte al Camerei Bilaterale de Comerț și Industrie Republica Moldova – România, în comunicatul citat.
Misiunea Economică face parte din programul Export Mission, derulat de Agenția de Investiții a Republicii Moldova, care sprijină internaționalizarea IMM-urilor moldovenești. Până în prezent, programul a sprijinit peste 220 de companii, generând exporturi de peste 5 milioane de euro și organizând cinci ediții anuale în opt țări.
Sursa: AGERPRES
Sursa: Ecopolitic.ro





