Proiectantul autostrăzii Braşov-Bacău a prezentat, într-o întâlnire cu reprezentanţii Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere SA şi ai unităţilor administrativ-teritoriale din judeţul Braşov prin care va trece noul drum, patru variante de traseu, care diferă cu culoarul acestuia, prevăzut în PUG-ul Braşovului. Conform unui comunicat remis de Consiliul Judeţean Braşov, for reprezentat de asemenea la această şedinţă, întâlnirea a fost convocată de proiectant, ‘cu scopul identificării oricăror probleme sau constrângeri’ pe care acesta trebuie să le aibă în vedere atunci când stabileşte alternativa de traseu optimă, aferentă contractului pentru realizarea studiului de fezabilitate şi a proiectului tehnic de execuţie. ‘Cu acest prilej, proiectantul a prezentat patru variante de traseu, toate având un tronson comun. Acesta porneşte din nordul municipiului Codlea – unde va fi asigurată conectivitatea cu viitoarea autostradă Braşov-Sibiu prin intermediul unui nod rutier, trece prin vecinătatea Aeroportului Internaţional Braşov, intersectează DN 13 – aici urmând să fie asigurată descărcarea de trafic, trece peste calea ferată Braşov-Feldioara, intersectează drumul judeţean 112 A şi ajunge în zona Bod – Hărman. De aici sunt configurate patru variante în care traseul continuă pe teritoriul administrativ al judeţului Braşov, până la graniţa cu judeţul Covasna. Potrivit sursei citate, în cadrul discuţiilor s-au conturat mai multe aspecte de care urmează să se ţină cont: necesitatea legării autostrăzii cu viitoarea ocolitoare a municipiului Codlea şi realizării unei descărcări a traficului în DN 1, clarificarea modului de corelare a autostrăzii cu ocolitoarea Braşovului şi asigurarea unei legături spre autostradă din DN 1 A, în zona municipiului Săcele. ‘Totodată, au fost identificate mai multe diferenţe între traseul propus de proiectant şi culoarul autostrăzii prevăzut în Planul Urbanistic General al Braşovului’, a menţionat sursa citată. Conform acesteia, Adrian Ibănescu, arhitectul-şef al Judeţului Braşov, a adus în discuţie problema sitului UNESCO de la Prejmer, care beneficiază de o zonă-tampon destul de extinsă, de care trebuie să se ţină cont în configurarea traseului autostrăzii şi ale cărui coordonate urmează să fie transmise proiectantului. ‘Pe parcursul anului 2019, am avut mai multe discuţii aplicate, atât cu conducerea Consiliului Judeţean Covasna şi cu reprezentanţii unităţilor administrativ-teritoriale pe raza cărora va trece autostrada, cât şi cu oficialii Ministerului Transporturilor, astfel încât să conturăm cel mai bun traseu şi să gândim punctele de conectivitate cu reţeaua rutieră existentă, ţinând cont şi de necesitatea realizării unei legături între Aeroportul Internaţional Braşov şi viitoarea autostradă. Proiectul Autostrăzii Braşov – Bacău a înregistrat evoluţii importante. Realizarea documentaţiei este în grafic şi, aşa cum spunea şi domnul ministrul Lucian Bode, în anul 2022 va fi scoasă la licitaţie execuţia lucrărilor’, a declarat, citat în comunicat, preşedintele CJ Braşov, Adrian-Ioan Veştea. Proiectantul autostrăzii Braşov-Bacău este Asocierea Search Corporation SRL & Primacons Group SRL.